sâmbătă, 27 decembrie 2008

Am ajuns în Kaliakra











Un loc minunat, ce păcat că ne-am uitat pe net ca să aflăm despre locul ăsta abia după ce ne-am întors acasă. Însă imaginile de acolo sunt încă pe retină. Dar ce am aflat despre Kaliakra?

Cea mai populara legenda despre Kaliakra este cea care spune povestea a 40 de bulgaroaice care si-ar fi legat parul si s-ar fi aruncat in Marea Neagra de pe aceasta stanca, preferand astfel moartea in loc sa fie capturate de otomani. Un obelisc dedicat acestei legende sta la intrarea in zona ruinelor, fiind cunoscut sub numele de “Poarta celor 40 de fecioare”.

O alta legenda il are ca protagonist pe Sfantul Nicolae, patronul marinarilor, care ar fi incercat sa fuga de turci, iar Dumnezeu facea pamantul din ce in ce mai lung, pentru ca acesta sa aiba unde sa alerge. Se spune ca aceasta limba de pamant este locul pe unde a calcat Sfantul Nicolae, unde ar fi fost prins in cele din urma. In 1993 a fost construita chiar o capela pentru a simboliza acest lucru, spunandu-se ca acolo s-ar afla mormantul sfantului.

Cea de-a treia legenda vorbeste despre Lysimachus, un succesor al lui Alexandru cel Mare, care ar fi fugit cu averea poporului sau si a incercat sa se refugieze pe Kaliakra, insa o furtuna l-ar fi ucis pe mare, impreuna cu intreg echipajul sau.


6 comentarii:

Anonim spunea...

super mishto. imi plac fotografiile astea... sunt extraordinare

Anonim spunea...

uauu ce faine sunt

Anonim spunea...

nu este chiar asa trista marea iarna

Anonim spunea...

cat ai facut pana acolo?

Anonim spunea...

Suuuuuper Poze!

Stelian Muscalu spunea...

@anonim - cam 3 ore