joi, 11 decembrie 2008

Astazi la Posta Romana

Astazi mi-am facut putin timp, mi-am luat inima in dinti si am mers la Posta sa platesc 2 facturi. Pana aici toate bune si frumoase. Una dintre facturi era a celor de la UPC pe care apareau insa 3 sume: factura curenta, sold precedent (fiindca am platit ceva mai tarziu, probabil dupa ce a fost emisa factura) si evident un total. Ajung la ghiseu inmanez facturile si incepe dansul:
eu - va rog sa aveti grija la factura UPC vreau sa platesc doar suma care corespunde facturii curente
Niciun raspuns... doar o vaga miscare a capului pe verticala, semn spun eu ca am fost auzit si mai mult decat atat ca am fost inteles. Butoneaza domana ceva la calculator dupa care-mi inmaneaza o chitanta... ce suma credeti ca aparea? soldul precedent, adica suma pe care o platisem in urma cu aproximativ 2 saptamani. Eu impertinent:
- imi cer scuze cred ca s-a strecurat o greseala, am cerut sa achit doar factura curenta, dvs mi-ati pus aici soldul precedent.
Imediat am simtit o privire din care mi-am dat seama ca urmeaza momente grele. E drept ca am gresit, eu facusem un asterix in dreptul soldului precedent prin care sa-mi aduc aminte ca suma respectiva a fost platita...
- pai domne nu vezi ca semnul este aici, eu ti-am factura suma care este insemnata
- dar eu v-am rugat sa-mi facturati factura curenta (scrai acolo mare factura curenta X lei)
- da domne dar semnul este pe cealalta suma
- da doamna dar eu am crezut ca stiti sa cititi si nu va ghidati dupa semne
.... hiiiiiii am gresit. s-a oprit, intoarce incet capul spre mine... asteptam sa descida o gura mare, baloasa, sa scoata limba si sa-mi dea 2 palme cu ea
- va rog sa nu fiti obraznic
-imi cer scuze, va rog insa sa remediati problema
-nu cred ca se mai poate face nimic
... aplecandu-ma intr-un unghi de 40-45 de grade, ca asa este la ghiseele astea, bag usor capul pe ghiseul cu pricina, gandindu-ma insa la fat grea care ar putea scoate o limba mare cu care sa penalizeze gestul meu, ma uit pe monitor si vad, in programul in care opera nervosul angajat... un buton mare pe care scria CANCEL. Gresesc a 2-a oara
- vedeti ca aveti un buton acolo, scrie cancel... poate va foloseste
- auzi nu stii tu cum merg treburile aici
E drept nu stiu... mi-am spus in minte. Ca un client obraznic ce sunt... insist
- va rog totusi sa reparati greseala
- nu se poate... ca am facut deja inregistrarea
- puteti storna inregistrarea asta, dupa care puteti face alta cu suma corecta
- ce sa stornez draga...
- pe cuvant ca nu v-am injurat (asta mi-am spus-o doar in gand)
- nu se poate... eu merg sa vorbesc cu sefa
- ce coincidenta si eu ma gandeam la acelasi lucru
Se ridica greoi si plictisita de pe scaun avea de facut vreo 10 pasi... prea mult. Face 5 dupa care se opreste si striga
- Sefaaaaa...
Vine o tipa fasneata
- da care e problema
- il am pe unu (adica eu) care a insemnat aici o suma si acum spune ca de fapt vrea sa plateasca altceva
Vine sefa
- da, care este problema
- usor speriat incerc sa reiau povestea. Am o factuuuuraaa UPC (ma uit in ochii ei sa vad daca ma intelege... pare ok) am 3 sume faaaaacturaaaa cuuuuurentaaaa, sooooold preeeecedeeeent si suuuuuma totala... vreau sa platesc doar faaaaactuuuuuraaaa curenta.
- nu mai lungiti asa cuvintele ca inteleg. Dar aici spune ca mai aveti o datorie ... vedeti soldul precedent asta spune
- dar acea suma am paltit-o... probabil dupa ce a fost emisa factura, probabil ca factura era chiar in cutia mea postala in timp ce eu achitam acea suma tot aici la Posta
-Aha... si care e problema?
- pai angajata dvs mi-a facturat soldul precedent, platit deja, si nu factura curenta
- aha
...se indreapta spre ghiseul respectiv
- uite draga ti-am mai explicat, ai butonul asta... pe care il apesi si rezolvi, uite aici CANCEL

Nu prea stiu eu cum merg lucrurile in Posta... imi amintesc cand se lucra cu munti de hartii, greseai una o mototoleai si o aruncai la cos... era simplu, ei vedeti CANCEL inseamna acelasi lucru... doar ca depui mai putin efort fizic... alo POSTA ma auziti?

2 comentarii:

Anonim spunea...

foarte tare :):)

Stelian Muscalu spunea...

e trist ca e adevarat