vineri, 12 decembrie 2008

Birocratie de minister

Ieri am cerut ministerului de finante o lamurire vis a vis de modul in care se va aplica ordonanta privind reducerea TVA-ului, pentru constructii, la 5%. Pana aici toate bune si frumoase. Am trimis cererea ieri dimineata solicitand un raspuns pana la ora 16. S-a facut ora 16 nu am primit nimic, am sunat la minister... pe acolo batea vantul. Am vorbit cu o fatuca de pe la biroul de presa pe care o bufnea rasul gandindu-se ca eu la ora aia vreau sa mai vorbesc cu un angajat al statului platit din banii mei. Am incercat sa-mi pastrez calmul, azi dimineata am trimis un nou email in care le-am reamintit de solicitarea mea, subliniindu-le faptul ca raspunsul trebuia trimis inca de ieri de la ora 16. Nu am primit niciun raspuns. Am pus iar mana pe telefon am sunat la biroul de presa... si am vorbit la ora 10 cu un angajat care parea de pe alta planeta. Nu stiu daca trasese ceva pe nas, stiu doar ca mi-a spus ca de problema mea se ocupa un alt angajat care vine la munca abia la ora 12 (?????) ce viata au si bugetarii astia. Am sunat la oras 12 si am vorbit cu angajatul respectiv care mi-a spus ca problema mea este preluata de un alt finantist... si ca trebuie sa astept. Eu ca un jurnalist ce cred ca sunt, am ajuns pe alte cai la biroul de reglementare legislativa din domeniul TVA. Acolo ce sa vezi surpriza - raspunsul meu a fost elaborat inca de ieri de la ora 15, ca sa ajunga conform solicitari la ora 16 in redactie. Tensiunea incepe sa-mi creasca, tamplele sa-mi zvacneasca, vinisoarele din ochi sa mi se inroseasca. Pun iar mana pe telefon si le explic fatucilor de la presa ca solicitarea a fost rezolvata si ca ar fi trebuit de foarte mult timp sa fie in casuta mea de email. Foarte degajata persoana respectiva imi spune ca stie insa nu poate sa-mi trimita raspunsul pana nu primeste aviz de la nu stiu ce frustrat de sef. Asadar o hartie nenorocita cu o intrebare pe masura a fost rezolvata in cateva ore (felicitari departamentului de legislatie in domeniu TVA) si s-a impotmolit din cauza unui om? Da asta este societatea in care traim si asta este cauza care face ca lucrurile sa mearga in felul cunoscut de toata lumea. In era in care traim, un astfel de raspuns ar fi trebuit sa se intoarca in redactie in maxim 1 ora. Au trecut 30 de ore si raspunsul nu a venit. Romania te iubesc!

Niciun comentariu: