duminică, 22 martie 2009

Exerciţiu de imaginaţie. Ce aţi face cu 6 mil de euro?

Astăzi va avea loc tragerea loto 6 din 49. Marele Premiu este de peste 5,5 milioane euro. Ultima data, premiul de categoria I la Loto 6/49 s-a castigat la 14 decembrie 2008 si a fost in valoare de aproximativ 290.000 euro.

am cumpărat şi eu un bilet. şi acum stăteam şi ma gândeam... ce aş face dacă aş câştiga? întrebarea devine interesantă abia atunci când realizezi despre ce sumă este vorba. Vreau să ştiu ce aţi face voi cu aceşti bani? Aţi renunţa la job, aţi pleca în jurul lumii, aţi demara o afacere?

Ce aş face eu? Aş mai aştepta până apartamentele ar mai scădea un pic şi aş cumpăra vreo 10 poate 20 de bucăti. La un preţ de să spunem 60.000 de euro. Investiţia s-ar ridica la 1,2 milioane. Vorbim de apartamente de 2 camere. Pe care le-aş inchiria sub preţul pieţei...300 de euro * 20 de apartamente 6000 de euro venit lunar. O rentă frumuşică. Un venit de 72000 de euro anual.

Apoi, având în vedere că dobânzile în bănci au ajuns la 16% şi mai ales că la asemenea sume poţi negocia dobânda... aş băga 3 milioane în bancă. Asta înseamnă că într-un an aş mai putea să scot la o dobândă negociată de 20% vreo 600,000 de euro. Asta până în momentul în care piaţa s-ar aşeza. Până când problemele macroeconomice vor dispărea... după care cu banii din dobânzi aş gândi un business. Nu vă spun încă ideea pe care o am.

1 milion l-aş rezerva unor opere de binefacere. dacă banii aceştia "mi-au fost" trimişi în mod cert nu trebuie să mă bucur numai eu de ei. Prin urmare aş căuta copii care au nevoie de bani pentru operaţii complicate şi i-aş ajuta.

Repet acum provocarea... voi ce aţi face cu 6 milioane de euro.

16 comentarii:

Anonim spunea...

Pentru nimic in lume n-as renunta la job.
Apoi, o parte i-as investi (cea mai mare parte pentru a asigura viitorul copilului meu), o parte i-as imparti (nevoiasi si familie), o parte in banca si as vrea sa si vad cate ceva din planeta asta minunata.

Anonim spunea...

Ce as face eu cu 6 milioane de parai? haoleu, m-au luat ametelili de la atatia bani. da-mi 500 de parai si am senzatia ca sunt Bill Gates.

Anonim spunea...

A, si inca ceva important: n-am eu norocul asta:))

Anonim spunea...

n'as face nimic!
Cand m-as vedea cu ei in brate cred ca mi-as pierde mintile instantaneu!
Iar daca mi-as pastra mintile, m-as retrage in munti!

Darael spunea...

Esti un visator incantator.
Daca ai avea suma aceasta, primul lucru care ar fi necesar ar fi sa stai macar 7 zile fara sa faci nimic.
Doar sa cugeti asupra lucrului in sine.

Si sa vezi daca prin alegerile ulterioare nu ajungi robul banilor tai.

Multi si-au pierdut mintile, judecata si omenia la asemenea sume. Si le-au castigat treptat. Cu atat mai greu este daca primesti odata toata suma.

Daca e sa fie, iti tin pumnii sa fi fericit.

Anonim spunea...

Juma pusi bine la inmultit si juma pe calatorii.

Stelian Muscalu spunea...

april - sa stii ca si eu m-am gandit la faza cu jobul... si nu cred ca as renunta
yoda - ai grija cu ametelile nu-s bune la sanatate :-)
mutulik - asta este un mare risc... pierderea mintilor
dara - din vise traim
joker - esti precaut

Georgi spunea...

Hahaha...va pot da in scris ca veti renunta la job!! Daca spuneti ca nu, inseamna ca nu realizati ce perspective va poate deschide suma respectiva! Cat despre mine...am o imaginatie atat de bogata, incat 6 mil nu sunt de ajund :))

Anonim spunea...

Daca ar fi dupa mine nu as mai face absolut nimic. As baga banii la banca si as calatori non stop. Mi-as construi o casa frumoasa, as face vreo doi copii...Eventual mi-as deschide un business dragut, relaxant ca sa nu ma plictisesc: poate un salon de infrumusetare sau ceva de genul asta. Sau poate o revista :) Ah, si as mai deschide o fundatie pentru a ajuta copiii sa faca sport. Aici as strange si multi sponsori. (Ideea cu fundatia sper sa o duc vreodata la bun sfarsit chiar si fara 6 milioane de euro)

sabina spunea...

mi-as lua casa si masina,in primul rand.as da cate juma de milion la familie:2 frati+parinti=1,5.
investesc in ce va sa fie prima carte publicata...
2 garsoniere si 1-2 apartamente,pentru inchiriat.
vacante muuulteee...cap de lista Egiptul si Libanul.
la job nu renunt,poate doar imi renegociez salariul sa mi-l scada la jumate da sa vin cate 4-5 ore pe zi,si-n prima faza imi iau un concediu fara plata de 6 luni...
ah,da!si-mi deschid sala de dansuri...belly dance:D
acu' daca trag linie tot nu-mi ajung 5.5 mil de euro pentru tot ce-as face...

Anonim spunea...

s-a dat? s-a dat? ca am lipsit de la ora...

malina spunea...

ar fi grozav... in primul rand mi-as lua cainele pe care mi-l tot doresc de-o viata si o parapanta. apoi, as calatori peste tot, cu familia si prietenii mei. dupa asta as cumpara casa bunicii mele pe care ea vrea s-o vanda si mie mi se rupe sufletul cand ma gandesc la asta, pt ca eu acolo am copilarit. si in final, mi-as asigura studiile in anglia. poate mi-as lua si o masina si vreo 500 oua kinder.iar cu restul banilor nu stiu ce as face.

Dili spunea...

Eu as face asa: as plati toate datoriile, as face exact aceeasi chestie cu cateva apartamente pe care sa le inchiriez, mi-as lua si eu 3 camere, mi-as construi o viluta mica in Fagaras, am si doua prietene care au nevoie de casa, as duce-o pe mama sa vada parisul si Italia si mi-as vizita neaparat rudele din NY, as merge in Grecia, Maroc, Elvetia, Am. de Sud, Japonia, as face cursuri de parasutism, as asfalta satul soacra-mii si i-as trage canalizare, i-as cumpara lui socru-miu un tractor meserias, mi-as face toaaaata dantura ca la Hollywood, as dona vreo 500mii cabanei mele de suflet, as infiinta un cerc de pictura si teatru pentru copiii din sector, iar 1mil l-as directiona catre copilasi bolnaviori... Si daca mai ramane ceva m-as face designer vestimentar si as si publica o carte pentru copii.

Stelian Muscalu spunea...

georgi - eu am invatat sa ma multumesc cu putin, asa ca 6 mil mi-ar ajunge :-))
mutulk - nu s-a dat. e report. special pt georgi ca ei nu-i ajungeau 6 mil
otilia - sa ma anunti si pe mine cand infintezi fundatia aia
sabina - masina ar fi un renault?
malina - 500 de oua kinder? dupa care o sa investesti banii in retete de slabit :-)))
dili - pari un caz particular. te intelegi atat de bine cu soacra de vrei tu sa-i asfaltezi comuna?

sabina spunea...

un omule,daca ma gandesc bine,ar fi 2.un golf 6 si clar un renault.laguna coupe,care se lanseaza acusica:D

Anonim spunea...

mi-as trage o casa de vacanta in munti cu zero emisii de carbon :P. ar fi scumpa dar ar merita, ca dupa aia m-ar costa putin caldura curentul si alte alea.
apoi cu restul as investi in ceva afaceri care sa aduca bani frumosi. dar productie nu comercializare. agricultura este ok tot timpul. terenuri cultivate cu kestii la cautare. si din banii care imi vin din afaceri, as ajuta cat de mult pot pe cei care au nevoie.