marți, 12 mai 2009

1 an de REPORTER SPECIAL

a scris Vlad Petreanu, coordonatorul acestei emisiuni, cateva cuvinte la ceas aniversar. O completare venita din partea mea ar fi doar un balast. asa ca va las sa-l cititi. Merita.

Reporter Special a împlinit un an
"A fost mai întâi agaţamentul lui Sorin Oancea, recunosc, care-mi ştie punctele slabe. “Rămâi şi fă o emisiune de reportaj-anchetă”, mi-a spus, taman când venisem să-mi iau la revedere. Nu sunt mulţi manageri de televiziune care să-şi asume astfel de pariuri; publicistica tv nu aduce rating decât după multe sezoane de investiţii. Cu publicistica trebuie să ai răbdare, încredere şi mult calm când îţi vin facturile la viză. De cealaltă parte există mereu opţiunea rentabilă, pe termen scurt, a clovneriilor televizate. Acestea sunt precum steroizii - îţi umflă muşchii imediat. Te şi tâmpesc, e adevărat, dar cine se mai gândeşte la anul următor în industria tv de azi? Reporter Special e însă antrenamentul acela ca la carte - zi de zi, lună de lună, până când faci fibră, nu volum.

Apoi au fost oamenii, care au venit fără ezitare să facă o echipă nouă. Lucrează bine pentru că lucrează în primul rând de plăcere. Îi mai tachinez din când în când - “auzi, mă, dacă te ţineam acum un an pe la Ştiri vinerea până la ora asta îmi zgâriai maşina, şi acuma nu te mai dai dus de la montaj”.

A urmat chinul de a trece de la “o betă de un minut juma” la un film de o oră. Pumni în cap, păr smuls, buze muşcate, frustrări, texte rescrise, filmări refăcute, reguli de aflat şi de reînvăţat, dezamăgiri, permutări prin grilă, anulări din pricina unor nemaipomenite “ediţii speciale” (la o televiziune de ştiri, ştirile sunt televiziunea).

Au venit reacţiile telespectatorilor, ceva cu totul nou după blazarea publicului faţă de programele de ştiri. Felicitări în mare parte, ameninţări şi câte o tentativă de mituire din când în când. Am adunat unele, le-am scăzut pe celelalte şi am obţinut o sumă de poli pozitivi - oameni care s-au simţit bine privind emisiunea. Sentimentul că scrii pentru public şi că publicul e atent la ce faci e cel mai motivant bonus pentru un jurnalist.

Subiectele sunt pregătite acum cu luni de zile înainte. Reportajul despre SRI şi SIE, care tocmai s-a difuzat sâmbătă, a fost început acum 5 luni. Avem un alt reportaj la care filmăm de prin octombrie deja (e o poveste despre un erou care schimbă ţara pe tăcutelea). Alt subiect va fi gata peste doi ani. Avem idei pentru încă un an de-acum înainte - e simplu, privim în jurul nostru şi încercăm să înţelegem ce se întâmplă în România - şi să vorbim telespectatorilor despre asta.

Uneori chiar telespectatorii sunt autorii morali ai câte unei anchete. “Pârtii fără alibi”, o investigaţie despre starea mizerabilă până la ucigaşă a pârtiilor din România, mi-a fost propus de cineva pe Twitter. Pentru că nici reporterul şi nici cameramanul nu schiază, o bună parte a materialului a fost filmat, în coborâre pe schiuri, chiar de cei care au dat subiectul. Iar din acesta a mai ieşit un reportaj - “Supravieţuitorii”. Îl veţi vedea sâmbăta aceasta pe cel mai norocos puşti din România, care a fost îngropat de o avalanşă şi a fost salvat, miraculos, după două ore.

Reporter Special a împlinit un an. Cred că suntem pe drumul cel bun."

18 comentarii:

Dili spunea...

Sa fiti sanatosi si la multe-multe emisiuni!!! Numai dintr-o mare pasiune poti ramane fidel unei munci de luni si ani, si, zic eu, e pacat ca emisiunea nu este promovata mai bine. Undeva printre clovneriile de pe alte posturi, printre nikite de ambe sexe si superficialitati care umfla muschii audientei - un reporter adevarat este de laudat. Felicitari deci si sa nu obositi niciodata!!!

nina spunea...

Nu stiu daa ma crezi sau nu, insa eu daca nu erai tu cu emisiunea asta, nu mai deschideam televizorul. Nu vreau sa va laud, nu vreau sa va compar cu alte emisiuni pe care sincer nu le urmaresc dar, vreau sa stiti ca aveti un telespectator fidel si singular asa intr-un fel. Mult spor de munca si multi telespectatori va doresc!

Anonim spunea...

Mai dar o tii dintr-o aniversare in alta.
LA MULTI ANI Reporterului

Darael spunea...

Maine poimaine ne spui ca si Reporter special are 33 de ani :D

Little Miss spunea...

la cat mai multi ani.
mi-a placut mult editia cu "spionii".

Little Miss spunea...

la cat mai multi ani.
mi-a placut mult editia cu "spionii".

Stelian Muscalu spunea...

va multumesc tuturor. si in premiera va spun ca lucrez acum la un material care cred eu ca o sa fie spectaculos. pana va aparea insa la tv am sa va dau un sfat. daca sunteti cumva sunati si invitati la Rin Grand Hotel pentru o prezentare turistica, refuzati. Mai multe intr-un reportaj mai amplu. Va multumesc tuturor

nina spunea...

Stelian, eu am fost la prezentarea alora saptamana trecuta. :) Daca vrei detalii cu mare bucurie.

Stelian Muscalu spunea...

nina spune-mi ca nu ai dat banii

nina spunea...

Eu n-am dat, dar erau unii langa noi care erau in discutii si cred ca a dat. :D

nina spunea...

*au

Stelian Muscalu spunea...

ufff... bine ca ai scapat. am un reportaj cu camera ascunsa cu Options International mirobolant. In urma acestuia sigur firma se va inchide

Anonim spunea...

good job stelu. keep up the good work.

Good girl spunea...

Multi ani inainte si putere de munca, tie si echipei tale! Asteptam cu interes reportajul, ca eu nu stiu despre ce vorbiti.

Anonim spunea...

La cati mai multi ani! Sio felicitari intregii echipe!

Nu te joci...chef dupa chef ....:))

nina spunea...

Ooo, abia astept sa vad.
@good girl- o sa-ti explic :D

Dili spunea...

Bravo voua ca mai demascati niste escroci, si eu prin 2001 ma duceam la interviu la o firma cica de turism undeva pe Turda, eram instruiti cica sa pacalim oamenii ca sa vina la o prezentare la un hotel pt a da vreo 2000 de dolarei si li se asigura cazare pe la Sinaia ca sa participe la o tombola unde evident nu castigau marele premiu orbitor; mai nene si erau nebuni care dadeau banii. Cand le-am zis ca eu nu ma fac partasa la asa ceva mi-au replicat ca totul e legal si ca prostii pierd, eu castig. Daca seamana sau daca nu - tot nu voi rata reportajul.

stelian spunea...

dili cam asta este ideea si in reportajul cu pricina