duminică, 10 mai 2009

Cui îi datoraţi pofta de citit? Cine v-a iniţiat în acest mister?

Am primit nici nu stiu cum sa-i spun, intrebarile sau leapsa asta de la Madalina Ionescu. M-am hotarat. Am se le spun intrebari... pe care am sa le dau si eu mai departe. Din pacate raspunsurile mele sunt triste, sau cel putin asa le consider eu. Nu datorez pofta de citit, fiindca foarte rar am o astfel de pofta probabil fiindca nu am fost vitaminizat la timp. nu va mai incruntati asa fiindca nu puteti spune ca nu v-am prevenit. Totusi am sa va spun cateva cuvinte despre cartile care mi-au marcat mai mult sau mai putin existenta.
Undeva prin clasa a 4-5a am avut un foarte bun prieten Neda Costel (Laptic). Omul acesta era pentru carti cum erau termintele pentru lemn... pur si simplu le devora. De la el am avut prima carte seriosasa Robin Hood. Aia a fost o cartea care m-a impresionat, care m-a primit in interiorul ei, care mi-a stors in final primele lacrimi. Au mai urmat si altle hai hard sau mai light. Care nu-mi spun in memorie fiindca nu au resit sa ma impresioneze f tare. Ajuns in liceu am avut parte de o lectura interesanta - Omul zar - Luke Rhinehart. O carte excelenta care s-a pliat perfect pe nonconformismul de care dau dovada toti puberii la varsta liceului.
"Nu stim ce pasare e si nici cum arata, dar vine aici in fiecare zi si rasuceste arcul universului nostru mic si pasnic" - Haruki Murakami. Pasarea arc a fost o carte care mi-a deschis apetitul pentru Haruki Murakami. O scriitura foarte clara, calda, vizuala, superba. Au mai urmat de acelasi autor Omul oaie, La sud de granita, la vest de soare, Padurea Norvegiana. Au mai urmat nenumarate alte lecturi de metrou. Acum citesc Ion Pantazi - Dincolo de iad si Henri Michaux - Viata in Pliuri.
Stiu ca sunt light in acest domeniu si mai stiu ca se vede :-). JOKER, Niana , Dili voi cum raspundeti acestor intrebari?

2 comentarii:

Darael spunea...

Pofta de citit o datorez singuratatii in care am trait de cand ma stiu.

Cand nu ai ce discuta cu cei din jur, te pui turceste intr-un colt cat mai izolat cu o carte pe picioare si citesti.

Asa o zi, asa un an, asa o viata de om....

anonimu'anonimilor anonomi spunea...

1profesorilor plicticosi
2cursurilor anoste