vineri, 22 mai 2009

ILUZII DE VACANŢĂ IV - sâmbătă 22:05


ILUZII DE VACANŢĂ IV

Înainte să părăsim mirobolanta prezentare, asistenta, pentru a ne câştiga bunăvoinţa ne-a strecurat pe sub mana un pliant al companiei. Fără să considerăm că este vorba despre un document strict secret am ţinut pliantul la vedere. A fost momentul în care, întâlnindu-ne pe scările hotelului cu John Holmes, acesta a luat foc, smulgandu-ne pur şi simplu din mână pliantul cu pricina. Bun mergem mai departe.
După o prezentare care a durat mai bine 3 ore, au apărut o sumedenie de întrebări. De ce atâta secretomanie? De ce o muzică atât de puternică? De ce trebuie să achităm excursia pe loc? De ce nu putem să citim contractele? In mod cert acesti domni mizează pe o serie de resorturi psihologice care reacţionează la anumite impulsuri. Prin urmare, ca să traducem mesajele întâlnite la Rin Graqnd Hotel am apelat la un psiholog. Rolul acestuia a fost să ne răspundă la toate aceste întrebări. Hanibal Dumitraşcu, a analizat filmarea realizata cu camera ascunsă şi imediat a tras concluziile.

Hanibal Dumitraşcu - aceste tehnici de vânzare sunt luate din arsenalul de marketing folosit de americani de zeci de ani. Numai că aici tehnicile acestea de vânzare care sunt tehnici de manipulare, de persuasiune sunt puse laolaltă într-un mod extrem de agresiv, nelăsându-i potenţialului client nicio şansă de a lua o decizie în deplină cunoştinţă de cauză.
Practic se face tot ceea ce este cu putinţă pentru ca potenţialul client să nu mai ia singur deciziile ci să le ia cel care se instituie în liderul de grup adică acea însoţitoare. Practic la sfârşit omul se trezeşte ca a dat banii pe ceea ce nu se gândea să o facă cu câteva minute înainte.
Controlul este pierdut de client, nu are nicio şansă să decidă în ceea ce face, sunt manipulate procese de ordin inconştient frustrările dorinţele, sunt puse laolaltă astfel încât omul să-şi dea acordul în final fără să realizeze că a fost manevrat manipulat.



Cum este posibil ca aceste firme să funcţioneze fără prea mari probleme. Răspunsul e unul singur - legislaţia este permisivă. Şi ca să ne convingem că nu este doar o vorbă-n vânt am verificat amănunţit activitatea firmei. Pe siteul ANAF la fel ca în cazul First Choice Marketing, Options International figurează cu datorii către stat.


Prin urmare Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a demarat acţiunea de executare silită. Am stat de vorbă şi cu administratorul clădirii în care Options Internaţional îşi avea birourile... datoria firmei se ridica la 300 de milioane de lei vechi.
Următorul pas, având în vedere că vorbim de servicii turistice a fost să facem o verificare la ministerul turismului. Acolo l-am întâlnit pe Dorin Gherghina. Director în cadrul ministreului, atenţie chiar în cadrul departamentului de control al ministrului, Dorin Gherghina ştia deja foarte multe lucruri despre povestea pe care aveam să i-o spunem.
Ce ne-a spus şeful corpului de control de la Ministerul Turismului, ce ne-a spus directorul general al OPC, ce surpriză au avut chiar angajaţii Options Internaţional... până la urmă cum se termină această poveste puteţi vedea

Sâmbătă 22:05 la REPORTER SPECIAL - ANTENA3

7 comentarii:

Dan Gheorghe spunea...

problema e ca romanii sunt vazuti inca in stadiul de pigmei. care pot fi pacaliti usor, cu zaharelul. suntem priviti ca niste indivizi de mana a doua, carora li se pot arunca niste firimituri pe post de servicii turistice. dar stiti cine e marele vinovat? romanul. clinetul acestor agentii. daca in occident asemenea firme si-ar bate joc de clienti, s-ar declansa un scandal imens. pentru ca acei clienti ar face scandal. si institutiile statului i-ar proteja pe cetatenii astfel pacaliti. pe cand la noi romanul tace si rabda. iar statul se face ca nu vede. prin urmare, aceste pseudofirme de turism isi permit sa-si bata joc de noi!

Stelian Muscalu spunea...

dan - din pacate asta este adevarul trist. eu am vorbit cu foarte multi clienti care pur si simplu erau resemnati. sau si mai grav am vb cu clienti care nu vroiau sa faca scandal crezand ca-si vor recupera banii daca vor lua pozitia animalului de casa ascultator... ala de sta cu botul pe labe. cred ca depinde in mare masura de noi ca lucrurile sa se schimbe

LMS spunea...

http://roxoxox.blogspot.com/2009/05/facerea-de-bine.html

vezi steliane ce oameni de pr ai?
aa, am uitat ca la voi sunt in concediu pr-istii- no offense :)))

Stelian Muscalu spunea...

multumesc... ma inclin :-)

Stelian Muscalu spunea...

LMS - sunt in concediu? eu credeam ca nu exista :-))). fiindca de 3 ani de cand prestez in tv-ul asta nu i-am simtit. dar e bine daca sunt in concediu... inseamna ca se vor intoarce ;-)

Otilia spunea...

Ti-am promovat si eu emisiunea pe www.divedecarton.blogspot.com si pe blogul microbist :)

Eu ii multumesc lui Dumnezeu ca, pana acum, am avut parte numai de agentii serioase.

Stelian Muscalu spunea...

otilia - milioane de multumiri