miercuri, 6 mai 2009

Start la creditele în lei

Banca Nationala a Romaniei (BNR) a redus, miercuri, rata dobanzii de politica monetara cu 0,5 puncte procentuale, la nivelul de 9,5% pe an, se arata intr-un comunicat al BNR. Totodata, membrii Consiliului de administratie al BNR a mentinut nivelul actual al ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele in lei si in valuta ale institutiilor de credit.
si inca o informatie interesanta - Dupa anuntarea acordului cu FMI, dobanzile din piata interbancara au scazut cu circa 4%


in doar 2 cuvinte cum se poate traduce această decizie? o monedă cu o dobândă mai mică devine mai interesantă pentru investitori. Prin urmare va exista o creştere a cererii pentru leul românesc... ceea ce teoretic ar trebui să ducă la o apreciere a monedei nationale.
Tot o dobândă în scădere este în măsură să încurajeje contractarea unor credite în moneda respectivă. Aşadar, pe lângă încurajarea creditării, va exista nevoie de lei pe piaţă. Prin urmare se ajunge dinou la o depreciere a cursului euro-leu.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Eu cred ca la sume mari nu se incumeta nimeni sa dea / ia credite in lei

Stelian Muscalu spunea...

hmmm... eu ma refer la creditele pt populatie care ar putea fi un motor pentru aprecierea monedei nationale dar si pentru relansarea pietei imobiliare

Coana Zoitzica spunea...

daca ar fi atat de simplu, dar piata imobiliara nu se va relansa prea curand din simplul motiv sa multi se tem sa nu-si piarda sursa de venit. plus ca smecheria cu o inchiriez nu mai merge, cand rata e mai mare decat chiria.

Stelian Muscalu spunea...

little miss - cu rabdare treci marea

Coana Zoitzica spunea...

desigur, eu mai rabd un pic pana-mi iau casa. nu cred ca au ajuns la minim inca ;)

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Problema e ca eu chiar trebuie sa iau un credit de nevoi personale si recunosc ca mi-e frica de ce se va intampla.
Lucky me! :(

Stelian Muscalu spunea...

good girls - cel de nevoi personale este cel mai pacatos. nu te sfatuiesc sa-l iei decat daca arde f tare

good girls go to heaven bad girls go everywhere spunea...

Arde, din pacate arde... De aceea sunt speriata. Daca as avea de ales n-as face asta, dar nu am incotro.