sâmbătă, 11 iulie 2009

Prima casă - un proiect fără cap dar cu picioare electorale


Am primit un email de la un amic legat de programul prima casă. Pe lângă problemele pe care presa deja le-a semnalat iată că mai apare una nouă. Am să redau emailul integral ca să nu existe loc de interpretare:

"Voi incerca sa explic nemultumirea mea fata de Proiectul Prima Casa, mai exact fata de art.1 , alin (2) din OUG 60/2009: - La 4.06.09 OUG 60/2009 a intrat in vigoare cu urmatoarul articol: (2) citez: Beneficiarii programului "Prima casă" sunt persoane fizice care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă nu deţin în comun sau individual, împreună cu soţii lor sau cu alte persoane, în proprietate o locuinţă, indiferent de modul în care a fost dobândită, şi nici nu au în derulare un credit ipotecar Nemultumirea mea rezida din faptul ca sunt si eu la randul meu un caz social target-ul catre care tinde acest proiect social si totusi nu pot adera la el. De ce nu pot beneficia? Foarte simplu: sunt unul din marii "mahari" imobiliari ai acestei tari- respectiv in urma unei mosterniri(din cauza decesului tatalui meu) am devenit si eu la randul meu co-proprietar cu o cota de 3/8 din apartamentul cu 3 camere din Focsani in care am crescut si in care acum locuieste mama ea. Bineinteles ca fac parte dintr-o familie modesta si ca am incercat cum am putut si eu sa imi fac un rost in Bucuresti (unde stau cu chirie), insa se pare ca pentru domnii guvernanti acest lucru nu este un caz social, sunt/suntem bagati in aceeasi oala cu cei care intradevar au in proprietate imobile nu parti indivize(provenite dintr-o mostenire) infime dintr-un apartament de provincie. Aceasta atitudine a guvernantilor (una discriminatoare) m-a facut sa va scriu aceste randuri in speranta ca aceasta doleanta ar putea ajunge intr-unul din articolele dumneavostra. Am sunat si la Ministerul Finantelor unde o doamna care se acupa de acest proiect mi-a vorbit foarte frumos spunand ca nu sunt singurul care am sunt sa ma plang de o astfel de problema si ca ei ar dori sa incerce sa faca ceva in acest sens. Normal ca de la a dori si pana la a face este destul de mult, insa pt mine ca simplu cetatean nu pot decat sa incerc sa fac cunoascuta situatia mea si a celorlalti prin intermediul dumneavoastra. Asadar fara o avertizare prealabila(altfel ar fi aflat maharii imobiliari- zice doamna de la minister- de parca Ei nu stiau de mult de intrarea in vigoare) ma vad in imposibiliatea de a beneficia de aceasta lege desi nu sunt un proprietar in toata puterea cuvantului si mai mult decat atat sunt totusi un caz social. In speranta ca am reusit sa va atrag interesul prin zicerile mele am increderea ca acest mail se va transforma intr-o stire/articol reusit. Multumesc anticipat,"

Iată aşadar cum acest proiect iniţiat de Guvernul Boc se dovedeşte a fi doar demogogie de tip latrans... şi nu o mână de ajutor întinsă tinerilor care au nevoie de o casă.
PS- cei care doresc să preia acest mesaj pentru a-l populariza şi evident comenta sunt invitaţi să o facă.

6 comentarii:

mail_owner spunea...

Multumesc Stelian pentru publicarea acestui articol.
As dori in primul rand sa repar o greseala strecurata in mail-ul pe care ti l-am trimi si anume:Defapt eu sunt proprietar pe 3/8 din 50% din apartament.
In secundar De ce spun eu ca aceasta scapare a celor de la minister este o DISCRIMINARE???
raspuns: deoarece sunt MULTI tineri care se afla in aceasta situatie. Haideti sa facem o statistica: parintii tinerilor de pana in 35 carora li se adreseaza programul au undeva intre 50-65 de ani. Din toti acestia zic eu ca undeva la 20% se afla in situatia mea si chiar mai mult daca intr-o familie(foarte prob ca pana la 35 de ani sa fii o familie)cel putin unul din soti se afla in sit

mail_owner spunea...

Cum ziceam: daca unul din soti nu beneficiaza defapt sunt 2 tineri scosi din program(cei doi soti).
Si inca una: deoarece OUG este publicata si intra in vigoare la 4.06.09(deci fara a putea lua la cunostinta cumva) eu nu puteam sa renunt la MAREA mea MOSTENIRE, cica au facut asa sa nu afle maharii.Doua precizari pe ideea asta:
-asta stiau deja;
-nu ii intereseaza: un mahar are cel putin 2 imobile. Care sa fie idiotul care sa vanda cel putin 2 case la ordin(la pretul din momentul ala) ca sa beneficieze doar pentru o singura casa care sa nu faca mai mult de 60.000 de o dobanda mai mica.

P.S. Cei care sunteti in situatia asta ibecracti sa faceti o sesizare la Min de Finante pe aceasta tema asa cum am facut si eu.

Misha spunea...

eu zic ca e un mare noroc ca nu poti folosi acest program. Te apara de propria greseala. Oameni buni cum sa va indatorati 30 de ani pentru o cutiuta la bloc de 50 mp?! te indatorezi o viata pentru o casa cu gradina si curte pentru copii tai nu pentru niste cutioute. Dupa euforia asta cu prima casa o sa va cumparati casa la jumatate de pret. Asadar felicitari!!!

Stelian Muscalu spunea...

misha sunt sceptic vis a vis de teoria casei la jumatate de pret... dar ramane de vazut. nicaieri intr-o tara civilizata nu gasesti o locuinta decenta sub 50.000 de euro intr-o capitala.

Misha spunea...

Tu numesti locuinta decenta un apartament de 2 camere cu 40 - 50 mp? Am fost in capitale civilizate si acolo nu gasesti 10 apartamente ingramadite pe acelasi etaj; In plus in orice capitala unde sunt blocuri de 10 etaje deci o densitate foarte mare exista si spatiu verde pe masura. In Bucuresti analizeaza doar cum au inghesuit blocuri noi printre cele vechi deja sufocate de lipsa de parcuri.

Nu, in conditiile astea nu merita 60.ooo euro 50 mp

Sanda spunea...

Si daca cedezi partea ta de mostenire mamei tale nu se poate?

N-am citit legea cuvant cu cuvant dar daca vorbesti cu un avocat s-ar putea sa fie o portita pe undeva. Ca de, asa-s legile la noi, trebuie doar sa cauti :)