luni, 31 august 2009

Muntenegru - intoarcerea pe langa KOSOVO

Ei ca tot ce este frumos si vacanta din Muntenegru a avut un sfarsit. Prin urmare dupa 7 zile am ridicat ancora spre Bucuresti. Am setat GPS pe cel mai scurt drum si i-am dat bataie. Dupa un drum spectaculos dar teribil de obositor prin muntii muntenegreni am trecut granita in Serbia. Dupa ce am mai mers noi vreo 100 de km ne trezim iar la o granita. Trebuie sa recunosc faptul ca tot grupul (4 oameni) am ramas nedumeriti. Fiindca GPS-ul spunea cam asa Muntenegru-Serbia-Bulgaria-Romania. Am intrat in Serbia dar nu aveam cum sa ajungem atat de repede in Bulgaria. Prin urmare oprim in vama. In loc de buna ziua cineva ne flutura un chitantier in fata lasandu-se sa se inteleaga ca trebuie sa platim o amenda de 22 de euro. Trec peste dialogul mainilor... fiindca tipii de la granita ori nu intelegeau ori se faceau ca nu inteleg engleza. Prin urmare pentru faptul ca am trecut pe langa un indicator pe care scria stop vama si pentru ca nu ne-am oprit baiatul ala vroia sa ne taxeze cu 22 de euro. De mentionat ca indicatorul respectiv exista in toate vamile din lume... si indica faptul ca urmeaza o vama la care trebuie sa te opresti... nicidecum ca trebuie sa opresti in dreptul semnului si sa treci, cf spuselor vamesului, doar cand iti face el semn. Ma dau jos din masina sa negociez cu baiatul respectiv... eu ca omul venit de la plaja eram in papuci... uauuu... amenda iar ... conduc ilegal in papuci. Pana la urma a venit si intrebare. Ba frate unde suntem noi aici:-))). KOSOVO... dap. Vorbind despre o tara nascuta peste noapte ea nu figura nici pe harta fizica nici pe GPS. Si pentru ca Romania nu a recunoscut independenta kosovarilor... iata de ce am avut noi de tras. Pana la urma am negociat o amenda de 6 euro... si am facut cale intoarsa pe un drum trasat de vamesi, drum care ocolea mirobolanta tara. Decizia finala de ocolire a venit in momentul in care ni s-a cerut sa platim 50 de euro pentru asigurarea masinii :-)). Asa ca mare grija la intoarcere. In cele din urma am ajuns pe la 1 noaptea la Vidin unde am avut o alta surpriza... bacul peste Dunare circula abia de la ora 6 dimineata. Am dormit la un motel in vama, intr-o camera fara geam... unde m-am simtit ca-n debara. Dupa ce am platit 70 de leva (35 de euro) ca sa trecem Dunarea am fost in sfarsit acasa.

Niciun comentariu: