vineri, 16 octombrie 2009

PRIZONIERI ÎN CASĂ NOUĂ

Iată un articol din evenimentul zilei... asta-mi dă curaj şi putere să lupt. Nu suntem singuri :-)

"Mutarea în casă nouă se transformă, în unele cazuri, în coşmar. Proprietarii se trezesc că plătesc utilităţile la suprapreţ.
Utilităţi mai scumpe, şicane în legătură cu administrarea bunurilor şi spaţiilor comune şi
facilităţi inexistente. Asta li s-a întâmplat multora dintrei cei care şi-au dorit o casă nouă, care şi-au văzut visul transformat în coşmar. Unii au constatat că au dat mii de euro pentru locuinţe mai mici decât cutiile de chibrituri comuniste, alţii au fost nevoiţi să refacă finisajele „în doi peri” lăsate de constructori şi să plătească reparaţii din cauza izolaţiilor proaste.
În alte complexuri, clienţii au fost nevoiţi să-şi schimbe opţiunile în funcţie de construcţia deja realizată sau să renunţe la facilităţile promise - piscină, sală de fitness - din cauza crizei. Cel mai rău însă este atunci când nici după ce te-ai mutat nu poţi trăi liniştit, spun clienţii din mai multe complexuri imobiliare construite de Impact, în Bucureşti şi în alte oraşe din ţară. Oamenii susţin că, deşi au achiziţionat integral locuinţele, se simt ca nişte chiriaşi, întrucât nu se pot abona la furnizorii de servicii pe care îi doresc, ci sunt „atârnaţi” de dezvoltator, care-şi arogă drepturile asupra reţelelor de utilităţi.

Fără firmă de pază şi curăţenie

Adrian Antonescu şi-a cumpărat o casă în cartierul Azur, din Pipera, cu banii obţinuţi din vânzarea apartamentului de trei camere din Colentina în 2007. „Ne doream, pur şi simplu, să stăm la casă, departe de viaţa la bloc”, îşi aminteşte bărbatul. Problemele au apărut imediat după ce s-a mutat, proces desfăşurat cu câteva luni întârziere faţă de termenul iniţial.

„Încă de la început au fost probleme: toate utilităţile le primeam prin intermediari, astfel că preţurile erau cu cel puţin 20% mai mari. Şi acum avem discuţii cu Impact, pentru că ne furnizează energia electrică şi ne taxează enorm. Am încercat să ne facem propriile contracte, dar nu am reuşit”, spune bărbatul.

Împreună cu 180 din cei 280 de proprietari din ansamblu, familia Antonescu a reuşit să alcătuiască o asociaţie de proprietari, care a funcţionat însă numai câteva luni. După ce s-a desfiinţat, în urma unui conflict cu dezvoltatorul, proprietarii au rămas şi fără firmă de pază şi curăţenie. „Acum intră care cum vrea. Ni s-au furat şi bicicletele din curte”, se plânge Majed Samer, unul dintre locatarii din complex.

Pentru că unii nu mai vor să plătească facturile de energie, pe care le consideră „umflate”, cei de la Impact vin pur şi simplu să le taie cablurile. „M-am trezit cu ei la uşă. Când i-am ameninţat că o să chem poliţia, au plecat imediat”, se revoltă Cătălin Ionescu, un alt locatar. Cu probleme similare se confruntă şi locatarii din ansamblul Class, care acuză şi lipsa filtrelor din puţul cu apă.

ÎN AFARA LEGII

Impact furnizează energie fără licenţă în domeniu

Locatarii din Azur susţin că nu au contract direct cu niciun furnizor de energie electrică, fiind obligaţi să achite facturile emise de Impact. Cu toate acestea, Impact nu are nici licenţă de furnizare şi nici de distribuţie a energiei, potrivit datelor Agenţiei de Reglementare în Energie (ANRE). Astfel, Impact nu are dreptul legal să vândă energie proprietarilor din complexul Azur. Compania deţine doar un tarif de distribuţie, aprobat de ANRE, pentru complexul Class.

„Fiecare proprietar poate opta pentru încheierea unui contract de furnizare directă cu unul dintre furnizorii autorizaţi sau poate opta pentru încheierea unui contract direct cu Impact D&C, la tarifele prezentate în toate informările şi pe facturile lunare. Mai mult, noul tarif negociat de dezvoltator începând din 2010 este mai mic cu 16% decât cel actual”, au precizat, pentru EVZ, cei de la Impact. Oficialii companiei mai spun că mai mulţi proprietari din ansamblul Class nu şi-au achitat factura la energie, astfel au fost acumulate datorii totale de 160.000 de lei. "

9 comentarii:

Coana Zoitzica spunea...

tara lu papura voda, fiecare face ce vrea.
chiar sper lumea sa solidarizeze in chestia asta si sa se intample ceva, sa se creeze precedentul ca prea s-a ajuns departe

Stelian Muscalu spunea...

LMS - e trist ce se intampla. oamenii nu sunt uniti iar dezvoltatorii profita de chestia asta incalcand legile in mod flagrant

Unknown spunea...

Stimati vecini,

Nu cred ca Impactul va mai surprinde cu ceva dar totusi trebuie sa va mai informez de ce mai poate fi in stare.
Din anumite motive am inchiriat casa x al carui proprietar sunt.
Chiriasul meu care pana acum si-a platit factura de curent cu regularitate a primit ca toti ceilalti locatari hartie ca i se va inchide curentul daca nu plateste.
S-a dus la Impact sa arate copiile dupa OP-uri si d-l Ionut Tudor l-a amenintat ca daca nu plateste toate suma pe serviciile pe care eu, proprietar, nu le-am platit din motivele pe care le stim cu totii ii inchide curentul.
In plus de asta, acum o saptamana a primit vizita unui angajat Impact care ii solicita sa semneze o hartie prin care ii permitea Impactului sa vina sa citeasca contorul.
Chiriasul meu nu este roman si nu stapaneste foarte bine limba romana. Si de buna credinta a semnat gandindu-se logic ca trebuie sa ajunga omul la contor ca sa poata sa i se faca citirea indexului.
Dar se pare ca Impact a considerat aceasta semnatura neautorizata de mine ( putea fi in curtea mea un musafir, o ruda, un muncitor sau chiar un om de pe strada) ca e acceptul meu pentru contractul de furnizare energie electrica caci din ce am aflat vila x apare in lista caselor care au acceptat Impactul ca furnizor de energie electrica.
Acest lucru este total neadevarat. Eu nu am semnat nimic. Ca poate chiriasul meu a mai semnat ceva fara sa isi dea seama si fara sa-mi spuna nu pot sa garantez.
Prin acest mail insa vreau sa va confirm ca nu am semnat si nu voi semna niciodata cu acesti ordinari si daca se vor folosi de acest document in vreun demers de-al lor de obtinere a unei autorizari de furnizare ii voi da in judecata pentru fals in acte. Ca sa semenze un act un om trebuie sa se legitimeze si sa i se ceara sa-si arate calitatea pe care o are fata de un bun pentru care semneaza.
Acest lucru pentru Impact sau alte autoritati din pacate nu conteaza. Poate era un om pe strada in dreptul casei mele si Impact ii lua semnatura ca e de acord sa furnizeze vilei x energie electrica.
Pe de alta parte am realizat cat de usor poate fi falsificata o astfel de lista si ca autoritatea care o primeste o ia de buna fara macar sa verifice ce calitate au persoanele care semneaza. Adevarul e ca Impact are multe din datele noastre personale din contractele anterioare semnate cu ei si nu ar fi mare minune sa se foloseasca de ele mai ales in cazul caselor al caror proprietari nu stau acolo sau vin mai rar.

Nu cred ca v-am surprins cu ceva. E doar inca o dovada a marlaniilor pe care trebuie sa le suportam de la acesti infractori.

Va doresc un weekend placut.

Acesta este mesajul pe care l-am primit de la un vecin care a aflat ca are contract fara sa-l semneze. Cine ar trebui sa se autosesizeze? Oare noi cei care am dat banii pe case suntem aparati de cei care au incasat banii dar vor si in continuare sa traiasca din munca noastra doar fiindca ne-au construit niste case?

Stelian Muscalu spunea...

ADINA - este incredibil ce se intampla acolo. Sper ca in RASARIT DE SOARE sa fim ocoliti de astfel de probleme... desi la modul in care au demarat lucrurile tare mi-e teme ca o sa va calcam pe urme.

RASARITEANU spunea...

La noi nu o sa fie problema cu Enelul. Noi o sa avem probleme cu jigodiile care ne vor administra vecine.

Anonim spunea...

Daca ne-a manacat in cur si am vrut bloc nou

venomy12 spunea...

asa cum e si proverbul "pana nu dai cu capul de pragul de sus, nu-l vezi pe ala de jos" am facut si noi cu achizitia unui apartament in ansamblul Rasarit de Soare.

Stelian Muscalu spunea...

hei vecine bine ai venit pe aici. lasa ca o scoatem noi la capat

Anonim spunea...

ma intrebam daca ati reusit sa o scoateti la capat cu cei de la Impact pana la urma...si daca mai este pe aici cineva care locuieste in Greenfield?...Aceiasi Marie...culmea si cu aceiasi palarie...In Greenfield ni s-a recomandat calduros de catre constructor sa ne transferam contractele pentru Enel si Distrigaz pe numele nostru ,dar acelasi constructor intarzie in a ne da actele necesare acestui demers....