vineri, 13 noiembrie 2009

Radu Moraru - Jurnalistul cu limbă de catifea

Hotnews - B1 TV a ajuns un fel de Realitatea si Antena 3 pe invers, nu face propaganda anti, ci pro Basescu si PDL. Propaganda de orice tip vanduta pe post de jurnalism e la fel de gretoasa si greu de digerat. In cazul unor realizatori, ca Radu Moraru, atitudinea pro-Basescu e asumata, la fel cum Victor Ciutacu face parada la Antena3 cu pozitia sa anti. Moraru sustine ca-l sprijina pe Traian Basescu pentru ca ziaristii mogulilor s-au coalizat in bloc impotriva sa si ca simte ca are aproape o datorie civica sa-i ofere tribuna.Orice ar fi la mijloc, interes politic sau buna credinta, Moraru nu mai face jurnalism, ci propaganda. A dovedit-o plenar joi seara, in interviul luat sefului statului, hartuit cu intrebari despre realizarile din mandatul sau. Traian Basescu a reusit sa para critic cu el insusi chiar mai bine decat ziaristul din fata sa. Moraru, pe scena unei sali de teatru fiind, falsa in rolul de ziarist. Punea intrebari admirative si cadea in stari extatice incercand in paralel sa mimeze curiozitatea gazetareasca si spiritul critic. Aceste stradanii au produs si momente de comic involuntar: ce noroc chior aveti! Exclamatia lui Radu Moraru l-a luat prin suprindere pana si pe cel care s-a simtit asa. Nu era limpede daca-i ironie sau stangacie. Basescu s-a fastacit putin si a ras. Altfel, a fost una dintre cele mai convingatoare si bine articulate prestatii de candidat, jurnalistul facand tot posibilul sa ne convinga ca asistam la un spectacol propagandistic prost regizat.

8 comentarii:

Lavinia Ștefan-Filip spunea...

As zice ca, din fericire, nu am vazut toata emisiunea - am prins doar finalul glorios, marcat de inflacararea colectiva. Moraru are un post asigurat la Cotroceni, ce sa mai - daca ii iese "sustinutul" pentru inca 5 ani. De vis

Stelian Muscalu spunea...

Lavinia - sper sa ne fereasca Bunul Dumnezeu

Anonim spunea...

Meştere Stelian, după cum te produci pe forum nu pari a fi 'îndumnezeit', de aceea am fost curios de unde ţi se trage chestia cu 'Bunul Dumnezeu' ...
Aaa, da ...
De la amărâta asta de Lavinia, de la blogul ei unde are nişte versificaţii religioase ...
Aşa dar domnu' Muscălu (Muscălău ?), am înţeles.

Revenind subiect, emisiunea incriminată aici a fost una de bun simţ.
Prezentări de neam prost şi comentarii balamucite se găsesc din belşug la Antene.
Eu nu voi mai scrie nimic pe aici, întru-cât, mi-a venit să vomit vizionînd blogul Laviniei şi nu am nici-un chef să-mi stric timpul liber în modul acesta.
Sincer să fiu, eu dacă aş avea părinţi ca ai voştrii le-aş da foc să ardă de vii şi apoi m-aş spânzura.
Aşa să îmi ajute Dumnezeu.

Stelian Muscalu spunea...

anonimul ai probleme psihice majore... dar de nimeni nu-i perfect. si mai vad ceva comentezi doar la posturile marinarului... frate foamea-i mare n-ai ce-i face. dar chiar sa te umilesti in halul asta... mi-ar fi greata de mine... asa cum imi este de tine

Anonim spunea...

UN OM spunea...
"
aninimul ai probleme psihice majore... dar de nimeni nu-i perfect. si mai vad ceva comentezi doar la posturile marinarului... frate foamea-i mare n-ai ce-i face. dar chiar sa te umilesti in halul asta... mi-ar fi greata de mine... asa cum imi este de tine
"
17 noiembrie 2009 08

Stelică Muscălău,
eşti cam prost. Degeaba ai dat bani ca să faci facultatea. Ziaristica este o meserie grea.
Aţi fost păcăliţi de ăia care întradevăr sunt ziarişti, chiar şi mai mult de atâta, sunt si businessmani ...
Aşa că, vezi ce faci ...

S-avem bachtalo pralea ...
;)

Stelian Muscalu spunea...

cu ultima fraza ai spus tot... a iesit cocalarul din tine... ca bine va mai spune Orban. astia sunt sustinatorii lui base... acum nu stiam daca esti tigan, curva sau betiv... multumesc pentru clarificare

Vrei sa pari deştept spunea...

UN OM spunea...
"
cu ultima fraza ai spus tot... a iesit cocalarul din tine... ca bine va mai spune Orban. astia sunt sustinatorii lui base... acum nu stiam daca esti tigan, curva sau betiv... multumesc pentru clarificare
"
17 noiembrie 2009 12:15

Muscălău,
cum am scris şi în altă parte,
m-am plictisit să mai citesc ce produci ...
Este clar ca avem sisteme diferite de gîndire ...
Te las să 'educi' lumea, să le 'deschizi ochii', să faci ce vrea muşchii tăi de maimuţică ce se crede om ...
Hai pa ...

.

Stelian Muscalu spunea...

iar eu am sa-ti dau un ingnore invers proportional cu creierul tau