marți, 17 noiembrie 2009

Să dăm metrorexul în judecată

Azi dimineaţă ştirile de la tv mi-au adus aminte de greva de la metrou. 80% din drumul de acasa spre job este pe sub pământ. Daca tot il fac asa cu regularitate ce mi-am spus hai sa-mi iau si un abonament. Asta este un angajament ca am sa primesc, contra unei sume, un serviciu timp de o luna de zile. Altfel spus eu am platit ca sa ajung si azi cu metroul la serviciu. Buuun. Daca astia timp de 1 saptamana nu rezolva nimic cu negocierile si raman in greva... se cheama ca eu am platit ca sa ajung la job si bilet de bus si bilet de metrou... desi nu pot fi in acelasi timp in 2 locuri. Asta inseamna ca baietii astia isi iau salariile pe banii mei fara sa-mi ofere nimic in schimb. Prin urmare cred ca o actiune comuna prin care sa dam metroul in judecata ne-ar aduce castig de cauza...cine se baga?

7 comentarii:

Vlad Cozma spunea...

Daca stii cumva procedura si costurule implicate, te rog sa ni le impartasesti si noua.

Anonim spunea...

Eee..cred ca exagerezi un pic. in orice razboi exsita victime colaterale. Nenea de la metrou spunea ca va prelungi abonamentele cu un numar de zile echivalent cu nr. zilelor de greva.
Daca nu ma insel greva este incadrata in cazurile de forta majora atata timp cat e legala. In cazul asta s-ar putea sa nu castigi nimic. Si eu sunt in aceeasi situatie, dar ii inteleg perfect.Cu statul nu merita sa te porti decat asa.

Vlad Cozma spunea...

Acest fapt nu trebuie sa ne blazeze. Iar greva nu mi se pare legala. Sa faci greva cerand marire de 20%, in situatia in care inflatia e la 5% (fara a mai lua in calcul si dificultatile bugetare cauzate de contractia economica) cred ca este ilegal, santajist si ordonat politic. Actiunea se poate asemana cu grevele din anii 1996 - 2000 (blocari de drumuri) si chiar mineriade. Insa au trecut 10 ani de atunci si ne-am maturizat si noi, cetateneste vorbind. Daca dureaza mai mult de 1-2 zile, ar trebui sa actionam. Si eu cred ca o sa le cer tuturor sefilor Metrorex fluturasul de salariu pentru publicare, caci am impresia ca este informatie publica, din moment ce sunt angajati la minister.

R spunea...

mi se pare ok prelungirea abonamentului.
mi se pare ok si greva.

pe de alta parte mi se pare groaznic drumul din Militari in Obor :((

dar incerc sa vad de ambele parti ale baricadei :p

Stelian Muscalu spunea...

mai fratilor eu am dat un exemplu si in text... la noi nu au mai crescut salariile de mai bine de 2 ani, la realitatea la fel, in pro la fel... eu vb de institutii media fiindca pe astea le cunosc... insa nimeni nu face greva. de ce angajatii metrorex ar trebui sa-si castige drepturile salariale in acest fel... de ce nu se raporteaza la productivitatea muncii?

Anonim spunea...

@ Un Om

Pai tocmai ca se raporteaza oamenii spun ca au crescut-o cu 30 %
Comparatia ta nu prea se potriveste. Voi sunteti institutie privata ei sunt regie autonoma de stat.

Stelian Muscalu spunea...

pai da si deja au primit o crestere de 23% si mai vor una de 26... adica cresterea productivitatii cu 30% in paralel cu cresterea salariului cu 49% este usor dezechilibrat raportul asta