luni, 7 decembrie 2009

DIASPORA FĂRĂ DREPT DE VOT

... eu stau şi ma gandesc ca românii din diaspora nu au de ce să mai voteze. Oamenii au plecat de acasa, traiesc dupa un alt regim şi alte criterii. De ce să-şi exprime un român plecat de 20 de ani votul pentru un preşedinte cu care nu are nicio legatura? De ce să dicteze un român plecat la căpşuni în Spania de 5-10 ani cum să trăiesc eu? Cred că ar trebui să voteze românii care nu stau mai mult de 6-12 luni plecati din tara. Ai plecat de 1 an... nu ai de gand să te mai intorci... aşa cum este cazul diasporei americane... ura şi la gara. De ce sa-ti mai exerciti dreptul de vot? Plecand din tara practic nu te mai intereseaza, ok... este alegerea ta... dar frate nu-mi face mie zilele amare. Prin urmare eu unul propun să se interzică românilor din diaspora sa mai voteze.

26 de comentarii:

dorobel spunea...

sincer nu sunt de acord cu tine! am rude in luxembourg,elvetia, germania si franta care sunt destul de bine puse la punct cu ceea ce se intampla in tara( folosesc in proportie de 90% agregatoarele de stiri pentru informare)si sunt de parere ca diaspora nu e buna doar cand baga valuta in tara sa nu scada leul, au buletin si ,ca in orice tara din lumea asta, au dreptul la vot garantat prin constitutie. Problema psd-ului este ca nu scapa de acest complex numit diaspora ! acum nu stiu dc cei plecati in america sunt mai mult sau mai putin informati dar diaspora inseamna si republica ruseasca (ma scuzi... moldoveneasca). acolo zvonurile cum ca base a fost mentorul revolutiei "twitter" ("zvon" confirmat si de fostul lor lider comunist care il invinuia pe marinel de tote conflictele stradale acum cateva luni) a avut un rol major , astfel majoritatea moldovenilor il vad ca un salvator!
sau cel putin asa cred eu :D

Anonim spunea...

Eu cred ca acolo de fapt a fost un smen cat casa. Nu aia sunt de vina.Acolo s-au putut face niste carti

Anonim spunea...

o idee demna de gandirea comunista . dar de ce nu i-ai impusca mai bine pe cei care au plecat sa munceasca afara. sau poate ca ar fi mai bine sa se dea drept de vot dupa criteriul : cine are creierul mai spalat sau mai imbibat in alcool poate vota , cine gandeste nu !pentru unii asa ar fi bine. cei din america au votat in proportie de 80%, dar Republica Moldova a votat in proportie de peste 94%. Si sunt mai aproape, vad mai bine decat cei din SUA , nu ? Multa prostie e in capul unora. Au putine idei si fixe ! Cristina

Anonim spunea...

Sincer, nu ma asteptam la asa ceva din partea ta. Si ei sunt romani si au dreptul la vot asa cum cred de ei de cuviinta. Faptul ca nu au avut aceasi optiune cu a ta nu iti da dreptul sa ii renegi.

mutulik spunea...

Hai mai bine sa-i impuscam, nu de alta dar s-a vazut ca revin in tara si cer cu tupeu sa le restituim proprietatile, revendica mosteniri, au mai multa scoala si ne ocupa locurile de munca bine platite,... ce mai sug singele poporului.
Sau sa le dam cate douaj'cinci de mii de euro sa revina in tara si sa voteze cu cine trebuie?
C'moooon, am pretentii!

George Sima din Caucas spunea...

Eu .. cred ca esti un rahat...
rahatii trebuie privati de dreptul de a vota .. atat din tara cat si din diaspora

sa voteze numai cetatenii si acei din tara si acei din diaspora

Cu respect,
George Sima, roman din Tirapol
plecat in Caucas la explorat Petrol si la investit bani in RO

R spunea...

eu cred ca e cazul sa bei un pahar cu apa rece.

oamenii aia au cetatenie romana, si se pot intoarce oricand in tara, sa traiasca alaturi de tine.

George Sima - toata stima si respectul pentru limbajul tau. totdeauna i-am "admirat" pe cei care au nevoie de un astfel de limbaj ca sa se faca intelesi ;)

Viq spunea...

Sunt român.
Am plecat de pe malul Dunării.
Sunt pe malul altei ape.
La aproape 3000 de km de voi.
Mi-a luat 3/4 din zi şi câteva sute de km să pot ştampila buletinul.
Te cetesc şi mă gândesc la mine !

Am un amic de peste marea cea mare, operat pe cord cu puţină vreme în urmă, care a făcut aproape 7000 de km dus/întors până la cea mai apropiată secţie de votare.
Ca să pună un amărât de buletin de vot în urnă.
UNUL.
Te cetesc şi mă gândesc la el !

La vidul din capul tău şi la patriotismul lui prostesc şi demodat.

Poate, într-un raţionament care te depăşeşte, ai dreptate.
Există valori pe care nu sunteţi în stare să le înţelegeţi.
Nu prea meritaţi sacrificiul unora ce au muncit de le-au ieşit ochii din cap şi acum sunt gata să vă dea moacă, doar pentru că avem origini comune.

Nu prea meritaţi ce vi se dă.
Şi dacă nu sunteţi pedepsiţi pentru asta prin efectul natural al propriilor voasre opţiuni tembele, şansele de a înţelege pe vitor relaţia cuză-efect, sunt destul de reduse.

Cred că e bine ce faci.
Poate cu efectele nefavorabile ale crizei să convingeţi masele că întoarcerea la comunism e o idee super şi interzicerea votului din diaspora să devină o realitate.

În definitiv avem şi noi ăştia de'afară o viaţă şi dreptul natural de a ne bucura de ea.
De ce să rupem bucăţi din ea pentru nişte idioţi ?

Aproape jumătate din românii cu drept de vot, asupra cărora efectul este direct şi nemijlocit, n-au catadicsit să-şi mişte şuncile câţiva zeci de metri.

De ce să ne mai intereseze de voi, atâta vreme cât pe voi nu vă interesează de voi ?

E un nonsens.

Little Miss Sunset spunea...

tocmai voiam sa te trag de maneca sa nu mai pui etichete.."capsuni-spania, curatenie-italia" s.a.m.d....dar vad ca ai fost urecheat.

Viq spunea...

Sunt dator cu o rectificare.
Amicul din SUA a parcurs 700 mile (şapte sute mile)

Eram uşor nervos de draci ce-aveam pă voi şi s-a mototolit în viteză.
Mi-a trecut :D

Să fiţi iubiţi.
Şi să vă dea Domnul minte.

Stelian Muscalu spunea...

dorobel - eu nu spun ca nu sunt informati... insa mie mi se pare ca as putea da urmatorul exemplu. e ca si cum ar veni vecinul de apartament sa-ti puna tie sare in ciorba ca asa ii place lui... nu conteaza ca el nu gusta din ciorba aia... cam asa e si cu votul asta. votul il dai ca sa traiesti mai bine sau nu... ori daca stai in germania, elvetia, spania, italia... nu mai ai nicio legatura cu tara si implicit cu conducatorul ei... cam asta este ideea. trebuie sa te lupti sa poti vota in tara care te-*a adoptat

joker - smenul s-a facut si in tara si in strainatate... insa cred ca aici e vb de principiu

draga cristina asa cum ii spuneam si lui joker e vb de un principiu. nu vb nimeni de impuscaturi sau alte prostii... dar tie ti-ar conveni sa vina vecinul tau sa-ti spuna ce asternuturi sa-ti pui in pat? eu atat te intreb

april - m-ai inteles gresit. nu vb de optiunea de vot. ca au votat geoana sau basescu. eu ma intreb in ce calitate isi mai dau ei cu parerea. de ce sa voteze unii cum sa-mi fie mie in tara... eu asta nu inteleg

mutulik - aceleasi explicatii... fara violenta :-))

george - banii poti sa-i investesti oriunde. daca data viitoare nu-ti poti controla limbajul dezvoltat prin minele in care lucrezi am sa te banez. forare placuta

rux - eu vb de oamenii care au plecat de 20 de ani si care nici nu se mai gandesc sa se intoarca. nu pot sa accept ca cineva sa-si de cu parerea despre un lucru care nu-l priveste. uite george care e plecat la munca, in cautarea petrolului, dar care dupa 6 luni vine in tara... e ok sa voteze, chiar daca nu-l prea ajuta capul. dar aiai care stau acolo, sunt stabiliti... de ce sa voteze ei conducatorul nostru... asta nu inteleg

viq - ai inteles perfect... ai deraiat un pic tonul in rest e ok. :-)

LMS - da stiu ca mi-am facut o gramada de prieteni :-))

viq - sa de Dumnezeu minte la toata lumea

Sanda spunea...

Atâta timp cât au cetăţenie română au drept să voteze. Şi vor avea.

Ai fi avut o scuză să zici asta acum 100 de ani poate. Acum, în era online, chiar nu contează unde trăieşti. Chiar şi pe lună dacă ai sta, dacă eşti român nu văd de ce n-ai avea drept de vot.

Eu aş fi curioasă să ştiu exact ce profil au cei care au votat în afara ţării (nu emigranţii în general) şi cât de diferit a fost el de al celor din ţară.

Campaniile electorale trebuie adresate. Aşa cum creezi reclame diferite pentru diferitele grupuri ţintă de consumatori (vezi diferenţa între ciocolata Poiana şi Kinder), tot aşa trebuie să "vinzi" şi canditatul. PDL-ul a vândut mai bine în diaspora. Doar atât.

Învaţă ceva partidele din fostele alegeri?
Dă-mi un email şi-ţi trimit un studiu pe care l-am făcut pentru master referitor la profilul alegătorilor din 2004, pe baza barometrului de opinie.

Stelian Muscalu spunea...

sanda - repet nu este vb despre cine si ce a votat...ci de principiu.
mail - stelianm@antena1.ro

Sanda spunea...

Principiul, zic eu, e corect: să voteze atâta timp cât sunt cetăţeni.

Ba mai mult, cei care acum au pierdut, ar putea profita în viitor de asta, "vânzându-se" mai bine altă dată.

Pe principiul "transformă handicapul în avantaj"...

Sanda spunea...

Dacă suportaţi ceva cifre vă dau mai jos detalii despre rezultatele barometrului din 2004.

Analizele oficiale şi bazele de date le găsiţi pe http://www.osf.ro/ro/program_articol.php?articol=107

Concluziile la care am ajuns eu sunt următoarele:

Potenţialii votanţi ai D.A. în 2004
• Nivel de educatie mai ridicat
• Mediu urban
• Mai tineri
• Venituri mai mari
• Frecventa de informare mai mare (ziare, TV, radio, carti)

Potenţialii votanţi ai PSD în 2004
• Nivel de educatie mai scazut
• Mediu rural
• Mai in varsta
• Venituri mai modeste
• Frecventa de informare mai slaba (ziare, TV, carti)

Acum văd că au postat pe site şi date mai recente.

Revenind, eram curioasă dacă cei care au votat pe Băsescu în diaspora au profilul asemănător cu cel indicat de barometru. Dacă da, atunci e clar că nu căpşunarii au votat. În plus, în Spania e criză dinaintea noastră, căpşunarii s-au cam întors demult. Cel puţin aşa spun sursele mele.

Apoi, în general cei cu studii superioare, cu venituri mai mari votează preponderent cu liberalii, iar Băsescu e declarat de dreapta.

Încă un amănunt: americanii au în stafful de campanie statisticieni de mare clasă care analizează tocmai aceste aspecte. Dacă are cel puţin un astfel de consilier, care să ştie ce să facă cu un sondaj de opinie, atunci s-ar explica şi faptul că a ştiut cu atâta precizie încă de la ora 19 că e din nou preşedinte.

unchiu' spunea...

uite ca-ti mai dau inca odata dreptate (tre sa mi-o fur si eu nu?).
Nu vad de ce unul care nu a trecut prin tara de cand a plecat, trebuie sa-mi spuna cum sa traiesc.
Si eu sunt la curent cu ce se intampla in Elvetia sau USA dar nu am drept de vot la ei.
Cand eu voi lua aceeasi hotarare pentru ei, atunci mai stam de vorba ; pana atunci...sa voteze in tara si pentru tara care i-a adoptat.
Sa voteze doar cei care sunt plecati temporar, asa e corect.

Stelian Muscalu spunea...

unchiu - acum ne-o luam impreuna :-)). oricum logica enuntata de tine mi se pare una de bun simt

Anonim spunea...

daca castiga geoana postul asta nu exista

Stelian Muscalu spunea...

april - probabil ca nu m-as fii gandit la penibilul situatiei. ca sa fiu si mai clar. eu sunt un om de DREAPTA. deci nu sunt psd-ist. am votat cu Crin cu inima deschisa. insa imi dau seama de raul pe care l-a facut marinarul Romaniei pana acum... si singurl lucru la care am visat... a fost o Romanie mai putin indurerata

R spunea...

cum stabilesti care sunt oamenii care mai vor sa se intoarca in tara si care nu?

din moment ce fac efortul sa se duca sa voteze, inseamna ca sunt interesati de ce se intampla, si nu e exclusa posibilitatea de a se intoarce.

prefer voturile diasporei informate celor "in orb" culese de la persoanele care habear nu au pe ce lume traiesc.

cred ca trebuie sa separi nemultumirea rezultatului de principiile dreptului de vot.

Stelian Muscalu spunea...

ruxandra - exact asta incerc sa explic. sa incercam sa facem abstractie de reyultat, de candidati. nu exista basescu, nu exista geoana, nu exista crin... nu exista nici unul. haide sa vb de principiu. si revin la exemplul de mai devreme. vine un vecin sa-ti puna tie sare in ciorba ca asa-i place lui... desi el nu gusta din ciorba ta... el mananca ciorba facuta de nevasta lui (recte presedintele tarii in care el traieste)... cred ca asta este exemplu cel mai elocvent

Sanda spunea...

Păi nu vecinul vine să pună sare ci chiar cineva din familie. Şi nu pune în farfuria ta ci votează ce sare se va pune în oala mare de ciorbă.

Stelian Muscalu spunea...

sanda - din care el nu manaca...asta e problema mea. Doare eu tu, ruxandra... bagam nasul in oala aia. el baga nasul in alta oala... de ce sa voteze cata sare sa aiba ciorba noastra?

R spunea...

exact, super raspuns, Sanda

Stelian Muscalu spunea...

rux - eu nu pot sa inteleg rationamentul vostru. este un non sens. abia astept sa ne intalnim la o astfel de discutie :-)

Sanda spunea...

Tu ai dreptate, el nu mai mănâncă din ciorba aia dar are dreptul s-o mănânce. Chiar dacă nu pentru că trimite familiei milioane de euro anual, măcar pentru că aşa i-a spus mama când a plecat (i-a garantat Constituţia).

Că nu mănâncă din ea este iar dreptul lui - de a alege dacă vrea sau nu să mai mănânce. Dar atâta timp cât face parte din familie (i s-a garantat că poate mânca), trebuie să i se respecte şi dreptul de a-şi da cu părerea despre ce trebuie să conţină ciorba.

Mi se pare logic să spun că cei care nu renunţă la familie (cetăţenie), se consideră încă membri şi consideră că se vor întoarce mai devreme sau mai târziu. Le pasă.

Cei care au renunţat evident nu mai au drept de vot dar nici nu vorbim aici de ei.

N-am mai avut o astfel de discuţie acum 20 de ani? Dar despre salam cu soia în loc de ciorbă. Şi nu despre cine să decidă ce intră în ea ci despre cine s-o gătească :D

[offtopic]
Până la urmă s-a dovedit că soia e de nu şiu câte ori mai sănătoasă decât toate E-urile care sunt adăugate azi în salamuri.