luni, 28 decembrie 2009

Fiind băiet ... furnizori de utilităţi cutreieram

Ei bine trebuie să ştiţi că după orice mutare urmeaza o serie de curse cu obstacole... respectiv trecerea contractelor de utilităţi de pe numele dezvoltatorului pe numele celui care s-a mutat în casă nouă. Conştincios de fel, a doua zi dupa semnarea contractului de vânzare cumpărare, adică pe 19 nov, am luat la picior drumurile către Enel şi Distrigaz. După o coadă de câteva ore bune, şi mai multe spectacole gratuite de injurături, ţipete si alte chestiuni mioritice am reusit sa-mi depun actele la Distrigaz. Am primit un număr de înregistrare si promisiunea ca mă pot întoarce după 30 de zile să-mi ridic respectivul contract. Bucuros nevoie mare în aceeaşi zi m-am îndreptat şi către Enel. Acolo am gasit o coadă ceva mai mică şi cel mai "trist" fără specatacol, asa ca am reuşit să depun un porcoi de acte primind în schimb aceeasi asigurare... dupa 30 de zile lucrarea o sa fie gata. Au trecut cele 30 de zile si pe data de 20 decembrie intru in acţiune. Gandindu-ma la glumele proaste pe care le fac în general instituţiile astea mi-am spus să le dau un telefon înainte să ma duc să-mi ridic documentele cu pricina. Evident ca am primit raspunsuri negative atât de la Enel cat si de la Distrigaz. Adică trebuia să mai aştept o saptamână. Aşa ajungem în ziua de azi 28 decembrie 2009. Sun la Distrigaz unde o rezolv repede... nu este gata lucrarea dar o sa va sunam noi cand o sa fie totul ok... La Enel, aparent, lucrurile au mers ceva mai bine. Sunt inştiinţat ca mi-a ieşit avizul de racodare. Pun o haina pe mine, şi infrunt mormanele de zăpadă îngheţate, vântul, ploaia şi ninsoarea pe drumul spre un centru Enel. Intru in biroul in care depusesem in urma cu o luna actele... nu ma baga nimeni in seama, am incercat cateva scamatorii...tuse, stranut etc ca să-şi dea seama oamenii ca exist. Intr-un tarziu cu o scarbă profundă, vizibil iritat că este deranjat din meditaţia asupra spiritualităţi transcedentale, unul dintre operatorii Enel imi face semn sa ma apropi. Ii dau nr de inregistrare, cauta in calculator, apoi se ridica si se duce sa aduca un scaun. Atunci am avut mustrari de constiinta, cum am putut sa-l judec atat de aspru? Uite se ridica omul sa-mi aduca un scaun, cat grija pentru consumatorul casnic. Trece cu scaunul prin fata mea...dar nu se opreste merge cu el mai departe asezandu-l pe locul celui vechi, pe care il azvarle cu un picior cat colo. Prin urmare raman in continuare in pozitie verticala. Imi inmaneaza un docment pe care ma trimite sa-l xeroxez in 2 exemplare... iau dinou troienele inchetate in piciore, si viscolul in fata cu gandul ca astazi o sa-mi primesc contractul. Xeroxez documentele si ma intorc in celebrul birou. Aici sunt instintat ca trebuie sa revin dupa data de 14 ianuarie sa ridic mirobolantul contract.
Fratilor, aceste institutii au fost privatizate, din cate stiam eu, pentru a fii eficientizate, pentru a creste respectul fata de clienti sau pentru o mai mare transparenta. Nimic din toate astea nu se intampla. Singura diferenta este ca dupa privatizare banii nu mai intra in buzunarele statului român ci în buzunarele muuult prea largi ale unor manageri muuult prea slabi care se plimba cu maşini de lux si care duc o viata de huzur pe banii si mai ales pe nervii nostri.
Daca aveti de rezolvat documente care tin de aceste institutii inarmati-va cu muuulta rabdare si muuulta nesimtire... doar asa aveti sansa de reusita.

2 comentarii:

Darael spunea...

Niciodata nu am sa inteleg de ce firme profitabile au fost date altora... pe bune.

Si nu sunt de genul "noi nu ne vindem tara".... bcr, brd, b agricola, enel, petromidia, sidex... orice firma care mai exista e profitabila.

Atunci de ce nu erau profitabile si pentru noi ca stat ? NIMENI nu poate sa explice.

Stelian Muscalu spunea...

s-au platit tot felul de datorii, sau incasat tot felul de comisioane etc