joi, 17 decembrie 2009

Low-cost, high-risc


Compania aeriana Blue Air a transmis joi un comunicat in care aduce precizari cu privire la zborul Roma - Suceava de marti, cand cei 29 de pasageri ai cursei au ramas blocati, timp de aproape sase ore, pe Aeroportul din Arad, unde pilotul a aterizat pentru alimentare, iar ulterior acesta a refuzat decolarea pe motiv ca i-a expirat programul de munca.

sa mai zbori cu low costul

7 comentarii:

Darael spunea...

Pesemne nenea a uitat ca e criza si companiile fac reduceri. Dupa mine, el ar fi primul la o restructurare.

Stelian Muscalu spunea...

dara daca ar fi dupa mine... nu as mai astepta restructurarea

mutulik spunea...

Nu trebuie sa inghitim orice galusca data de click si cancan!
Pilotii de avion au o mare responsabilitate si reguli stricte! In cazul lor nu merge cu Romanisme gen "las' ca merge". Faptul ca si-a incheiat programul inseamna mai mult decat in cazul meu: s'a facut 5 inchid calculatorul si plec acasa! Inseamna ca riscul ca efectele oboselii sa se manifeste ca greseli de operare/ pilotare cu consecinte deosebit de grave este Extrem de MARE. Si acest risc a fost identificat stiintific, din pacate in urma investigarii cauzelor unor accidente aviatice soldate cu oameni morti.
Un sofer de tir, spre exemplu, unul care cara saci cu cartofi ESTE OBLIGAT de lege ca la 4 ore de condus sa faca o ora pauza.
In cazul pilotului de la Blue Air, as fi vrut sa fiu in avionul lui, atunci, si sa stau in aeroport 6 ore, decat sa stea cei dragi mie la mormantul in care m-as fi aflat jumatate rupt si jumatate ars cu cherosen!
Pentru cei care nu vor sa stea in aeroport 6 ore pentru ca pilotul de la low cost si-a terminat programul exista companii cu tarife "la pret intreg". Dar si acolo pilotii isi mai termina programul!...

Stelian Muscalu spunea...

mutulik - de ce a mai plecat in cursa daca stia ca la jumatatea ei i se va termina programul?

Anonim spunea...

pai, exista o explicatie:
a fost intarziata a doua decolare (cea din arad, pe motiv ca aeroportul din Suceava nu permitea aterizarea. Astfel aeronava nu a primit acceptul de decolare de la turnul de control din Arad, care nu a primit ok-ul de la Suceava, si a trebuit sa stea pe pist 4-6 ore. Intre timp omului i s-a terminat programul.
Simple as that!
mutulik

Stelian Muscalu spunea...

ar putea sa fie si asta o explicatie

Anonim spunea...

Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!