luni, 11 ianuarie 2010

De ce sar blocurile in aer?


iata povestea mea, a unui om obishnuit care nu se pricepe la chestiuni tehnice. un om care s-a mutat intr-un bloc nou, un om care a fost OBLIGAT sa apeleze la o anumita firma care sa-i monteze aragazul. Desi nu mi s-a parut corect, avand in vedere ca ne aflam intr-o economie de piata, am trecut peste acest impediment si m-am conformat.... ce a urmat puteti vedea dintr-o sesizare facuta catre autoritatea de reglementare in domeniu ANRE

Catre ANRE
In antentia presedintelui ANRE

numele meu este Stelian Muscalu, si DOAR, ca o garantie a seriozitatii
acestei sesizari, am sa va spun ca sunt angajat ca jurnalist in cadrul
unui trust media. De ce va scriu aceste randuri. In urma cu 1 luna de zile m-am mutat intr-un cartier de blocuri noi din Titan, numele cartierului fiind Rasarit de Soare. Printre altele in momentul in care m-am mutat am fost OBLIGAT sa apelez la o firma, teoretic, specializata pe montarea plitelor pe gaz. Firma se numeste
OFFICE GAZ TC CONSULTING SRL, reprezentata de domnul inginer Cristian
Toma. La o luna de zile de la montarea plitei, cuptorul fiind
electric, am verificat indexul contorului de gaz care inregistra un consum de 27m cubi, in conditiile in care plita este folosita pentru cafeaua de
dimineata si uneori prepararea unui ceai seara. Verificand indexul a doua
oara am vazut ca acesta s-a modificat desi aragazul nu functionase,
moment in care am inceput sa verific din 10 in 10 minute contorul de
gaze care inregistra consum desi aragazul nu era aprins. Am facut o
sesizare catre firma care administreaza blocul, dupa vreo 3 zile fiind
contactat de domnul inginer Toma Cristian care a trimis unul dintre angajatii firmei sale sa remedieze problema. Muncitorul trimis a constatat ca erau scurgeri
importante de gaz schimband o serie de garnituri. Dupa plecarea
reprezentantului OFFICE GAZ TC CONSULTING SRL, am monitorizat in
continuare contorul de gaz. Surpriza neplacuta fiind atunci cand am
constatat dinou scapari de gaze, in cantitati mai mici, dar ele existau.
La indicatiile domnului ing Toma am oprit gazele din casa, de la maneta
aflata pe teava de gaz, si am verificat indexul la 10 ore dupa aceasta
operatiune. Contorul nu mai inregistrase niciun consum. Prin urmare acest
lucru a demonstrat dinou o scurgere de gaz in apartament. Am fost
programat pentru o noua vizita a celor care au montat plita, de
aceasta data prezentandu-se si domnul inginer Toma, care incerca sa spuna ca
toate sesizarile locuitorilor din complexul Rasarit de Soare sunt doar
inchipuiri, dandu-si seama de gafa facuta acesta a tinut sa precizeze ca
doar in apartamentul meu exista o problema reala. Ca un element de
culoare, din pacate, dupa plecarea din apartamentul meu acest inginer s-a
deplasat la firma care administreaza acest cartier proriferand la adresa
mea o serie de injurii total nejustificate. Tin sa precizez ca in cartier
sunt 998 de apartamente, s-au mutat aproximativ 300 de familii care au
fost OBLIGATE sa apeleze la firma OFFICE GAZ TC CONSULTING SRL, existand
in prezent mai multe sesizari la biroul firmei care administreaza acest
bloc legat de modul in care acesti domni si-au executat sarcinile de
serviciu. Scriu acest mesaj intrucat am vazut in ultima perioada ce se
intampla atunci cand exista scapari de gaze, pe principiul ca este mai
usor sa previ decat sa combati. In momentul in care l-am informat pe
domnul inginer ca am sa fac o sesizare catre ANRE, a avut o iesire, pe care
din respect pentru functia dvs nu o pot reproduce.
Mai mult decat atat au mai fost sesizate o serie de nereguli cum ar fi :
- instalatia nu este asigurata cu dop
- nu exista doi robineti ci este doar unul
- cel mai important este lipsa consumatorului montat la receptia
instalatiei de gaz ( receptia lui catre distribuitorul de gaz, nu a
noastra ). Legea nu permite receptia fara consumator montat.

Multumindu-va pentru timpul acordat astept un raspuns din partea dvs, vis a vis de masurile care se impun intr-un astfel de caz, in
acest fel institutia pe care o reprezentati poate infirma spusele ingenerului Toma care afirma ca are ANRE-ul la degetul mic

9 comentarii:

Dili spunea...

O Doamne. Poate totusi exista si dreptate in tara asta, pana atunci ai grija cu gazul....

R spunea...

intreb ... ca sa ma aflu in treaba: ai atasat actele prin care ai fost "obligat" sa folosesti acei prestatori? ai dovezi pentru felul in care s-au purtat cu tine? altfel nu esti luat in seama la autoritatea de reglementare :(

Stelian Muscalu spunea...

dili - speranta moare ultima

rux - eu am trimis sesizarea. de obligat nu exista acte... ti se spune clar ca nu ti se da drumul la gaz daca nu vine firma respectiva. am insa cele doua sesizari pe care le-am facut la administratia blocului... plus inregistrarile telefonice cu indivudul de la gaze... un tip extrem de frustrat dupa parerea mea

George spunea...

Stelian, ai hartia primita initial de la QPM unde scrie ca nu ai voie sa faci modificari la instalatie si ca daca nu faci conectarea cu firma lor isi rezerva dreptul sa opreasca gazele.

stelian spunea...

hmmm... unde scrie chestia asta? in care dintre acte, ca deja am zeci de dosare

Sanda spunea...

Ca să răspund la întrebarea din titlu: DE NOI!

Lăsând gluma la o parte, mergi şi la ANPC, dar nu uita să iei şi copii după toate documentele ce pot fi folosite ca dovezi (adrese către OFFICE GAZ, răspunsuri de la ei, documente de recepţie).

ANRE le retrage licenţa şi cam atât, ANPC îi obligă să vă despăgubească (ai grijă cum formulezi pretenţiile).

Succes şi să sperăm că nu vă vedem la ştirile de la ora 5.

Stelian Muscalu spunea...

multam Sanda

Anonim spunea...

In complexul in care stau eu fiecare apartament are DETECTOR DE GAZ montat langa centrala/aragaz si conectat in afara apartamentului la o electro-valva care intrerupe gazul in caz de scurgeri. Nu v-au montat asa ceva? Eu am inteles ca este obligatoriu.

Stelian Muscalu spunea...

sunt montate niste chestii care din pacate nu au reactionat