marți, 2 februarie 2010

MAI AVEM O SANSA


Am avut we asta posibilitatea sa ies 2 zile din Bucuresti. La indemnul unor prieteni, cu care am fost in acest mic periplu, am ales Sambata de sus. Dupa un drum anevoios pe Valea Prahovei, in speta DN1, am reusit sa trecem de Brasov, Fagaras si sa ajungem in cele din urma la destinatia finala. O vila frumoasa in complexul turistic Sambata. Primul lucru, usor anormal, care mi-a sarit in ochi a fost la preluarea camerelor. Eram repartizati la etajul 3 (un fel de mansarda a vilei cu pricina). Procedura a fost in felul urmator... urcati la etaj si alegeti o camera. Cele care au usile deschise inseamna ca sunt libere, uitati-va si alegeti. Trebuie sa recunoastem ca mai rar se intampla pe meleagurile noastre asa ceva. Dupa ce am ales am fost informati ca in pretul camerei intra si piscina de la parter, in care putem sa ne balacim la orice ora din zi si din noapte, si sala de fun cu ale ei mese de ping pong. Ok, am mers in sala de mese ca sa ne facem plinul. Dupa o tuica cum rar mi-a fost dat sa beau, o ciorba taraneasca si un ciolan cu varza... am sesizat ca eram destul de putini in incaperea respectiva, asa ca nefiind foarte solicitati chelnerii si-au permis sa se aseze la o masa. In momentul in care ne-am ridicat cu intentia sa parasim sala, evident dupa ce am platit, toti chelnerii au sarit in picioare ca arsi, urandu-ne sa ne fie de bine si evident o zi faina... iarasi am ramas uimit de atata amabilitate. Dupa o tura de schi si o balaceala in piscina ne intoarcem seara la masa... scena se repeta. A doua zi dimineata amabilitatile se succed intr-un ritm ametitor. Nu mai avem ardei gras la bufetul micului dejun, nu-i nimic am primit o farfurie plina cu ardei rosii si castraveti... chiar fara sa o solicitam. Exemple sunt nenumarate despre amabilitatea oamenilor din acea zona, de la receptioner la chelner, de la cel care-ti da schiurile pana la caseria de unde-ti cumperi abonamentul de urcare cu teleschiul. In cele din urma a venit si momentul sa parasim minunatul loc, in drum spre casa ne oprim la Busteni sa manacam ceva. Chelnerita de aici ne-a reamintit ca suntem romani... nu nemti, nu asustrieci, in general nu o natie care stie sa-ti respecte turistii.
Prin urmare astazi vreau sa trec la rubrica asa da statiunea Sambata de sus si cu precadere cabana Poiana Izvorului
...si evident la asa NU hanul Ancutei din Busteni, u va sfatuiesc sa calcati pe acolo.
Drum bun si distractie placuta

6 comentarii:

Coana Zoitzica spunea...

mie imi place hanul ancutei, e o desfatare sa mananci aproape in picioare, sa nu aiba nimic din meniu, sa vina mancarea rece, iar ciorba cu degetul ospatarului in ea :))

Stelian Muscalu spunea...

:-)) e si asta o viziune despre viata turistului flamnd indragostit de acest han :-))

Dili spunea...

uaaaaau ati fost la Sambataaaaaaa!!!! Bravo voua, da' eu mai vroiam vreo doua poze.... ca mi-e dor... amabilitatea celor de acolo ma incanta, din pacate am fost doar in trecere, acum insa ma gandesc serios ca pentru cand vom merge cu copiii si nu va fi posibil urcatul prea sus pe munte, viluta ta ar fi un base-camp ideal :D
Am vazut ca au si o oferta f misto pt 14 febr.... poate va surade :-)

Stelian Muscalu spunea...

dili, iti recomand cu tot sufletul oamenii de acolo... fiindca pana la urma oamenii iti fac sederea placuta sau nu

mutulik spunea...

Aha,...
d'aia ai fost tacut in uichend!
ma gandeam eu!
Si noi am fost la Predeal si ne-am miscat prin aglomeratie precum pestele.Una peste alta a fost ok.
Poze, vrem poze!
Si amanunte despre cum se schiaza?

Stelian Muscalu spunea...

mutulik - hmmm nu recomand pentru schiorii care au cat de cat experienta. Noi am fost cu un cuplu care a pus pt prima data schiurile in picioare... asa ca am ales o partie ultra light. insa are se ea avantajele ei... era f liber si f ieftin. 20 de lei clapari + schiuri si inca 20 de lei pt 10 urcari sau 30 de lei pentru 20 de urcari. asta este partia
http://www.ski-brasov.ro/