miercuri, 24 februarie 2010

Statul cel mai prost manager

ieri am fost, ca un cetaţean model, să-mi plătesc impozitul pe casă. Dincolo de faptul că eu nu reuşesc să înţeleg de ce percepe statul acest impozit pe o locuinţă pe care eu o platesc din greu, pentru care eu am platit zeci de milioane către stat atunci cand am cumpărat-o prin TVA şi prin taxele notariale care merg către stat, am stat la o coadă incredibil de mare. Înţeleg taxele de autostradă, înţeleg CAS-ul (ma rog filosofia lui c[ oricum il platim degeaba) dar nu inteleg de ce sa platesc impozit pe o locuinta la care statul nu are niciun aport. Trecem peste asta, stiu ca o sa apara destepti care o sa-mi spuna ca taxele ne trubuieste ca prin ele tara creste. E drept că reducerea de 10% promisă celor care plătesc până la 1 martie mi-a făcut cu ochiul, mai ales acum în perioada asta de praf financiar. Aşa că m-am alăturat cozii şi implicit octogenarilor care o alcătuiau. Înconjurat de un miros puternic de urină, şi discuţii despre glorioasa epocă ceauşită, mi-am aşteptat cu o răbdare pe care nici eu nu o recunosc rândul să plătesc taxa statului. La un moment dat coada s-a oprit şi nici că s-a mai clintit. M-am uitat în stânga, m-am uitat îndreapta... până în momentul în care a apărut o mamaie care intigrată ne-a anunţat că s-a intrat în pauză de masă. Fraţilor, pe lângă faptul ca sunt angajat de 10 ani cu carte de muncă, am lucrat in 4 instituţii media şi nicăieri nu aveam pauză de masă... mâncai când puteai, când prindeai, dincolo de acest aspect neinteresant eu stau şi mă întreb cum naiba îşi permite cineva să inchidă ghişeul şi să se apuce de mâncat cand la coada ghiseului stau cateva zeci de persoane. Fraţilor veneam să dăm bani statului nu să luăm, dacă aveam de luat gestul ar fi fost de înţeles pentru mine mai ales pentru că trăim în ţara numită România. Dar cum îşi permite statul să organizeze colectarea banilor în aceste condiţii? Mi se pare un lucru inacceptabil şi mai ale sinadmisibil.

3 comentarii:

mutulik spunea...

haha,
m-am lovit de chestia asta, anul trecut: http://mtlk.wordpress.com/2009/01/27/nesimtire-indolenta-incopetenta-rea-vointa-spaga-romania-trezestete/

R spunea...

ai reusit sa platesti?
in hypermarketuri sunt nishte automate la care se poate plati.

stelian spunea...

rux - la automate nu beneficiezi d ereducerea de 10% :-)