joi, 4 martie 2010

33 de ani de la cel mai devastator cutremur din istoria Romaniei

HN - Cu 33 de ani in urma, la ora 21:22, Romania era zguduita de un cutremur de 7,2 grade pe scara Richter, ramas in istorie ca seismul care a lasat in urma cele mai multe victime si cele mai mari pagube in tara noastra. Printre victimele cutremurului din 1977 s-au numarat inclusiv personalitati precum actorii Toma Caragiu si Eliza Petrachescu, regizorul Alexandru Bocanet sau cantareata Doina Badea.


Seismul a avut epicentrul in Vrancea, la o adancime de 100 de kilometri, iar unda de soc a fost resimtita in aproape intreaga zona balcanica, potrivit Wikipedia.org.

4 comentarii:

Dili spunea...

al doilea filmulet e de aur... trist, sper sa nu se repete vreodata tragedia aceea desi e foarte posibil; eu aveam 2 saptamani dar stiu din povestile bunicii cum facea inventarul dezastrului din gradinite si scoli (lucra la Inspectoratul Buc), cum aratau cladirile si oamenii surprinsi de oroarea aceea. Cutremurul ne-a luat multi artisti unici, asa e, odihneasca-se in pace.

Georgi spunea...

eu aveam doar patru ani, dar imi amintesc noaptea aia...groaznic, si cand te uiti la ce se intampla in lume zilele astea, mi se face tare frica! Mi se mare o moarte cumplita, sa mori ingropat sub mormane de moloz, dupa ce te chinui poate zile sau saptamani, cu oase rupte, fara apa,mancare,lumina...In Haiti l-au gasit pe unul viu dupa o luna!! iti imaginezi ce luna a trait omul ala?!!

Georgi spunea...

si ca sa raspund la comentariul tau pe care abea acum l-am vazut:eeee, nici chiar de un car de ani, dar pur si simplu am fost bolnavi lunile astea apropae intr-una si nu am avut chef de blog. Mai intram, dar foarte scurt,citeam,dar nu lasam comentarii si nici posturi pe blogul meu nu am prea scris. Nici acum nu suntem bine, dar macar am revenit :)

Stelian Muscalu spunea...

georgi sanatate maxima va doresc... aveti grija de voi