sâmbătă, 6 martie 2010

Repartizarea pe judete a radarelor invizibile

Repartizarea autovehicolelor de Politie echipate cu radare "invizibile" in judetele tarii, conform datelor obtinute de AIM:

Cluj - 14, Gorj - 8, Timis - 12, Neamt - 12, Satu Mare - 8, Maramures - 9, Arad - 12, Bihor - 12, Bucuresti si Ilfov - 18, Constanta - 14, Olt - 10, Caras - 8, Dolj - 10, - Giurgiu - 6, Bacau - 12, Suceava - 10, Iasi - 14, Mehedinti - 8, Covasna - 8, Harghita - 8, Mures - 12, Sibiu - 12, Arges - 12, Alba - 10, Salaj - 8, Ialomita - 12, Dambovita - 12, Bistrita - 8, Botosani - 8, Braila - 10, Brasov - 14, Buzau - 10, Calarasi - 8, Galati - 10, Gorj - 6, Hunedoara - 10, Prahova - 12, Teleorman - 8, Tulcea - 8, Valcea - 12, Vaslui - 10, Vrancea - 12.

Deja dealerii de detectoare de radar sustin ca in scurt timp vor dota piata cu parate ca re pot depista amplasamentul noilor radare. Acestea vor fi, insa, destul de scumpe, caci vor depista si vor arata frecventele folosite de aceste aparate performante. Deja pe piata exista detectoare de ultima generatie care fac posibila depistarea masinilor de politie cu radare "invizibile", dar nu pot salva utilizatorul decat daca depaseste cu maximul 20 km/h viteza legala. Si asta datorita faptului ca ele detecteaza functia "instant - on". Adica timpul de trecere al aparatului radar de la stand-by la pozitia activa. Acest timp este de aproximativ 3-4 secunde, interval in care radarul nu poate afisa exact viteza si este un interval "neomologabil", adica nu este proba in instanta in caz de contestatie. Viteza devine proba dupa ce afisarea ei s-a stabilizat. Detectoarele performante "simt" imediat trecerea de la stand-by si emit un semnal sonor foarte alert, "violent' chiar. Soferul are ca reactie apasarea pe frana, dar devine eficient numai daca a depasit cu max 20 km/h viteza si asta functie de timpul sau de reactie dar si performanta de franare a masinii. Ca atare, politistii sunt convinsi ca vor prinde in fapt mult mai multi soferi, iar asta va conduce la scaderea numarului vitezomanilor si, implicit, a accidentelor.

Niciun comentariu: