marți, 17 ianuarie 2012

BUSINESS CLUB - Luxul bate criza


Criză, criză, dar în multe domenii nu se vede. Vânzările de coniac la nivel mondial au atins un record absolut anul trecut. Ca să vă faceți o idee despre acest record, în fiecare secundă s-au vândut cinci sticle de coniac. Și nu e vorba de alcool făcut cu arome, e coniac veritabil, din acela care se vinde scump. Aceste recorduri la produsele de lux nu contrzic perioada de criză traversată. Criza există și este resimțită. De fapt recordurile tușează polarizarea socială a lumii. Dar să vedem totuși știrea că de când bodogănesc eu aici aflaţi că s-au mai dat câteva navete de coniac.
Numărul sticlelor de coniac vândute a crescut anul trecut a ajuns la aproape 163 de milioane de sticle. Din China a venit o cerere cu 20%. Orientalii prind gustul coniacului în dauna popularului baijiu, varianta chinezeacă a mult mai cunoscutului sake. De altfel, Orientul Îndepărtat a generat peste o treime din cererea globală de coniac în 2011. În Europa, vânzările de coniac aproape au stagnat, la 47 milioane de sticle, în timp ce în America de Nord s-au vândut 50 milioane de sticle. Dir
Alături de coniac şi şampania a avut vânzăr foarte mari. Popularitatea bauturii este aratata si de faptul ca, in primele noua luni din 2011vanzarile de sampanie au crescut cu 15% la nivel global.
România au contribuit şi ea la bunăstarea industriei de lux. Şi asta pentru că romanii cumpără anual bauturi alcoolice şi mancaruri de lux in valoare de 32 milioane de euro. Importatorii au avut anul trecut afaceri în crestere. In Romania se vand anual bauturi alcoolice de lux de 25 de milioane de euro si delicatese de sapte milioane de euro.
În ciuda tensiunilor din Europa, mărfurile de lux au avut un 2011 spectaculos. Rolls-Royce a avut cel mai bu nan din istoria de 107 ani a mărcii. Rolls- Royce a vândut anul trecut 3.583 de mașini în toată lumea cu 31% mai multe decât în urmă cu un an. Precedentul record al mărcii datat din 1972.
Chiar dacă aproape la fiecare producător China a adus cele mai spectaculoase creșteri, economiile mature, Europa și America, au generat cel mai mare volum de vânzări.

Niciun comentariu: